Infraestructures i serveis

Canvi de rumb en la gestió de la marina d’Empuriabrava

La nova concessionària de les instal·lacions, Cegra Internacional, preveu impulsar obres de millora

“Volem ser transparents i que es vegi on van els diners”, diu el gerent, Miquel Arpa

Obres previstes d’aquí a final d’any a la marina d’Empuriabrava, que tenen com a prioritat arreglar l’espigó de ponent de la bocana, que està deteriorat. L’obra podria suposar una inversió d’uns 200.000 euros. Aquest és un dels primers missatges que la nova concessionària, Cegra Internacional, dona als usuaris i propietaris dels 4.700 amarradors de la marina d’Empuriabrava. Des d’aquest estiu la concessió ha canviat de mans: Cegra, que fins l’estiu passat es cuidava de l’explotació de la marina, ha fet una ampliació de capital i ha adquirit la concessió a l’antiga operadora, Port Empuriabrava SA. “La gestió serà més propera, més directa, perquè tot ho portarà una única societat, és una gran oportunitat”, diu Miquel Arpa, gerent i soci de Cegra Internacional, i vinculat pràcticament des dels inicis a la marina d’Empuriabrava.

Més transparència

La primera tasca en què es treballa actualment és enllestir el pressupost 2020/2021, que haurà de considerar altres possibles reformes (a la prolongació del moll d’espera, en el manteniment dels murs dels canals, en la millora de la gestió durant l’estiu, etc.). “Volem ser transparents, que es vegi on van els diners i que es fan coses”, diu el gerent. En el rerefons hi ha l’eterna problemàtica d’aconseguir que tots els propietaris d’amarradors paguin la seva quota. Seran més severs amb els impagaments i es tornaran a veure amarradors bloquejats? “No és la via que volem. Portar-ho a la via judicial perjudica totes les parts. Avui hi ha més de la meitat dels propietaris que paguen, la gent ho va entenent, cal anar-ho explicant i recordar que els que paguen suporten el cost dels que no ho fan”, diu el nou gerent. En aquesta reestructuració també s’ha creat una nova societat, Marina Empuriabrava Gestió i Administració (MEGA), que farà d’intermediària entre la concessionària i la comunitat d’usuaris, amb una propera assemblea prevista al novembre. Una assemblea que a partir de l’any que ve es vol traslladar a Setmana Santa per fomentar precisament la participació de propietaris de segones residències.

El que no està sobre la taula en el dia d’avui, en tot cas des del punt de vista de la concessionària, és el possible traspàs de la gestió dels canals a l’Ajuntament; anys enrere la Generalitat i l’Ajuntament de Castelló d’Empúries –durant el mandat de Xavier Sanllehí– van intentar desencallar-ho sense èxit. La concessió, avui en mans de Cegra Internacional, caducarà el 2030.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Creix el delta del riu Tordera

blanes / malgrat de mar

Guanyem qüestiona tant el projecte com el resultat de la reforma del carrer de la Creu de Girona

girona

Les entitats empordaneses, contra la reactivació de les mines de talc a les Salines

Darnius

Els contenidors intel·ligents fan créixer el reciclatge

sant boi de llobregat

No a la Mat Selva porta Red Eléctrica als jutjats

la selva

Els estudis de traçat i impacte ambiental del tram nord de la variant d’Olot, al maig

Olot

L’R-17 tindrà més trens de Port Aventura a Barcelona

Cara a cara amb Territori pel trànsit al vial Sant Jordi d’Olot

Olot

Palafrugell vol reduir el plàstic al mercat municipal

palamós