Infraestructures i serveis

Canvi de rumb en la gestió de la marina d’Empuriabrava

La nova concessionària de les instal·lacions, Cegra Internacional, preveu impulsar obres de millora

“Volem ser transparents i que es vegi on van els diners”, diu el gerent, Miquel Arpa

Obres previstes d’aquí a final d’any a la marina d’Empuriabrava, que tenen com a prioritat arreglar l’espigó de ponent de la bocana, que està deteriorat. L’obra podria suposar una inversió d’uns 200.000 euros. Aquest és un dels primers missatges que la nova concessionària, Cegra Internacional, dona als usuaris i propietaris dels 4.700 amarradors de la marina d’Empuriabrava. Des d’aquest estiu la concessió ha canviat de mans: Cegra, que fins l’estiu passat es cuidava de l’explotació de la marina, ha fet una ampliació de capital i ha adquirit la concessió a l’antiga operadora, Port Empuriabrava SA. “La gestió serà més propera, més directa, perquè tot ho portarà una única societat, és una gran oportunitat”, diu Miquel Arpa, gerent i soci de Cegra Internacional, i vinculat pràcticament des dels inicis a la marina d’Empuriabrava.

Més transparència

La primera tasca en què es treballa actualment és enllestir el pressupost 2020/2021, que haurà de considerar altres possibles reformes (a la prolongació del moll d’espera, en el manteniment dels murs dels canals, en la millora de la gestió durant l’estiu, etc.). “Volem ser transparents, que es vegi on van els diners i que es fan coses”, diu el gerent. En el rerefons hi ha l’eterna problemàtica d’aconseguir que tots els propietaris d’amarradors paguin la seva quota. Seran més severs amb els impagaments i es tornaran a veure amarradors bloquejats? “No és la via que volem. Portar-ho a la via judicial perjudica totes les parts. Avui hi ha més de la meitat dels propietaris que paguen, la gent ho va entenent, cal anar-ho explicant i recordar que els que paguen suporten el cost dels que no ho fan”, diu el nou gerent. En aquesta reestructuració també s’ha creat una nova societat, Marina Empuriabrava Gestió i Administració (MEGA), que farà d’intermediària entre la concessionària i la comunitat d’usuaris, amb una propera assemblea prevista al novembre. Una assemblea que a partir de l’any que ve es vol traslladar a Setmana Santa per fomentar precisament la participació de propietaris de segones residències.

El que no està sobre la taula en el dia d’avui, en tot cas des del punt de vista de la concessionària, és el possible traspàs de la gestió dels canals a l’Ajuntament; anys enrere la Generalitat i l’Ajuntament de Castelló d’Empúries –durant el mandat de Xavier Sanllehí– van intentar desencallar-ho sense èxit. La concessió, avui en mans de Cegra Internacional, caducarà el 2030.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els manifestants ocupen la xarxa de carreteres

barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Augment dels núvols

Barcelona

Red Eléctrica presumeix que la MAT ha estalviat 528 milions

Santa Llogaia

Les marxes fan multiplicar el nombre de carreteres tallades

Barcelona / Girona

Ryanair vol acomiadar 100 treballadors de la base de Girona

VILOBÍ D’ONYAR

Salt aplicarà un recàrrec del 50% als pisos buits

Salt

Estudien la reducció dràstica de l’eruga del boix a la Garrotxa

Olot

Roses completa la dècada sense augmentar ni els impostos ni les taxes

ROSES
el temps

Tornen els núvols alts