Infraestructures i serveis

L’Ajuntament de Barcelona prioritzarà els desplaçaments en tren davant de l’avió per a regidors i treballadors

El consistori vol eliminar els vols curts de fins a 1.000 quilòmetres si hi ha alternativa ferroviària de menys de 7 hores de viatge

Impulsarà canvis fiscals que penalitzi els vaixells més contaminants

Els regidors de l’Ajuntament de Barcelona i els seus treballadors no agafaran vols curts que tinguin alternativa en tren. Aquesta és una de les mesures presentades aquest dimarts pel consistori per lluitar contra l’emergència climàtica.

En concret, el govern de Colau es compromet que els seus membres i el personal municipal no facin vols de menys de 1.000 quilòmetres quan disposin d’alternatives ferroviàries inferiors a 7 hores.

En el marc de la declaració d’emergència climàtica, l’Ajuntament ha presentat propostes i mesures al port i l’aeroport per tal de reduir els seus efectes contaminants.

Entre les mesures que el govern municipal demana a l’aeroport, proposa estudiar l’eliminació dels vols curts que tinguin alternativa en tren i que tinguin destinacions a menys de 1.000 quilòmetres, sempre que l’opció ferroviària de desplaçament no superi les 7 hores. Des de l’Ajuntament volen predicar amb l’exemple implicant als membres del govern i al personal municipal. Alguns dels vols que seran substituïts són a ciutats com Madrid, Bilbao, Màlaga, Sevilla, València i París.

També promouran l’ús del transport públic i modes ferroviaris per arribar fins a l’aeroport, treballaran perquè es continuï amb la progressiva electrificació de flotes de terra per minimitzar el consum de combustibles i proposen actualitzar l’estudi d’impacte ambiental donant compliment als acords de París.

Pel que fa al port, des de l’Ajuntament proposen una fiscalitat ambiental que penalitzi els vaixells més contaminants. També han proposat l’electrificació de molls per tal d’evitar emissions dels vaixells que estan aparcats als ports. “El port de Long Beach, a Los Angeles, ha aconseguit reduir un 90% les emissions amb l’electrificació dels seus molls”, ha dit Sanz. També volen apostar pel model port Base per disminuir el nombre de vaixells que fan escala a la ciutat.

Altres mesures que es proposaran a les dues infraestructures són l’elaboració de plans de reducció d’emissions, sistemes de generació d’energies renovables, potenciar l’ús de modes ferroviaris per arribar fins al port i l’aeroport i treballar amb l’Estat per eliminar les exempcions sobre querosè a la Unió Europea.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Torra: “El Delta de l’Ebre necessita una solució ara i aquí, no pot esperar més”

Barcelona

Platges i ports, els més malmesos

sant feliu de G. / Tossa

Col·lapse al pas fronterer i vies tallades arreu del país

La Jonquera

Reforcen la xarxa de carrils bici urbans de Banyoles

BANYOLES

Nevada que no fa mal

Camprodon

Prop de 30 carreteres afectades pel temporal

barcelona

Confinats a casa

mataró

Usos moderns del castell d’Hostalric

hostalric

La primera fase de la renovació del cementiri de Figueres, aquest any

FIGUERES