Infraestructures i serveis

L’ATM congela les tarifes del transport públic per al 2021

A més, s’amplia la caducitat dels títols fins al 31 de desembre de l’any que ve

El consell d’administració de l’Autoritat del Transport Metropolità ha aprovat aquest dilluns a la tarda congelar les tarifes del transport públic de cara al 2021 i ampliar la caducitat dels títols adquirits aquest any fins al 31 de desembre de l’any que ve. A més, no es modificarà l’oferta de títols, que mantindrà les darreres tarifes incorporades T-Usual i T-casual.

El consell d’administració ha pres aquesta decisió tot i haver-se disparat el dèficit del transport públic aquest any a conseqüència de les restriccions de mobilitat per la pandèmia. En aquest sentit, la demanda global a la xarxa de transport públic ha estat un 54% als valors premis a la pandèmia i al 2021 es preveu que se situï entre el 68% i el 80%.

L’ATM subratlla en un comunicat que el manteniment de les tarifes permetrà ampliar la caducitat dels títols adquirits durant el 2020, que no caducaran fins al 31 de desembre del 2021. En el cas de la T-Verda, la T-16 i la T-compensació covid mantindran la data de caducitat pròpia de cada títol.

D’aquesta manera, el bitllet senzill continuarà tenint un preu de 2,40 euros en una zona; la T-Casual 11,35 euros; la T-usual 40 euros; la T-jove 80 euros; la T-dia 10,50 euros; la T-familiar 10 euros i la T-grup 79,45 euros. En el cas de les famílies monoparentals o nombroses, la T-usual es manté en els 32 euros, la T-jove en els 64, i la T-70/90 en els 63,55 euros.

Pel que fa als altres títols, la T-casual per als treballadors de l’aeroport continua amb 11,35 euros en una zona i 22,40 euros en zones i la T-aire en 2,05 euros en una zona. Aquest darrer títol és multipersonal i horari de dos viatges integrats en tots els modes de transport per als períodes de situació especial de contaminació de diòxid de nitrogen.

El president de l’ATM i conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, s’ha mostrat “molt satisfet” per la congelació de tarifes i ha afirmat que és un “exercici de responsabilitat en temps d’emergència sanitària, social, econòmica però també climàtica”. “La recepta per la mobilitat sostenible té un ingredient principal: més i millor transport públic”, ha remarcat en una piulada al Twitter.

La caiguda de la demanda com a conseqüència de les restriccions de mobilitat per la pandèmia ha disparat el dèficit del transport públic fins als 750 milions d’euros. La setmana passada, la presidenta de TMB, Roa Alarcón, i el conseller delegat, Gerardo Lertxundi, van explicar que només a l’operadora de bus i metro el dèficit havia pujat fins als 179,3 milions d’euros tot i contenir les despeses en 82 milions d’euros i van reclamar un fons covid.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona