Infraestructures i serveis

Renfe prohibeix travessar les vies als usuaris amb mobilitat reduïda tot i que les estacions no estiguin adaptades

Els proposa que baixin a la següent parada per agafar un tren en sentit contrari i baixar a l’andana on hi ha la sortida

Des d’aquest mes de març, Renfe, en compliment de la normativa, prohibeix que els usuaris amb mobilitat reduïda o els que van amb cotxets infantils travessin les vies per canviar d’andana tot i que no estiguin adaptades. “Fins ara la llei deia que en estacions amb passos inferiors i superiors i una alta circulació de passatgers no es podien utilitzar els passos a nivell, ara, a més, diu que cal senyalitzar-los i tancar-los”, explica el portaveu de Renfe, Antonio Carmona. Segons ha avançat RAC 1, l’alternativa que se’ls ofereix és que continuïn fins la propera estació adaptada per agafar un tren en sentit contrari i baixar a la seva per l’andana on hi ha la sortida. “Comporta més temps, però parlem de seguretat”, afegeix Carmona.

Les estacions més afectades pel volum de passatgers són Molins de Rei, Sant Feliu de Llobregat i Mollet-Sant Fost, que no disposen d’ascensors.

Entitats de persones amb discapacitat exigeixen poder seguir travessant per les vies en estacions no adaptades

Asseguren que s’ha fet “una lectura parcial” de la llei sense tenir en compte “la realitat quotidiana” dels usuaris
ACN

Entitats de promoció del transport públic i de persones amb discapacitat exigeixen a Renfe i Adif poder seguir utilitzant els passos de cautxú que travessen les vies d’estacions no adaptades com les de Sant Feliu de Llobregat, Molins de Rei i Mollet-Sant Fost.

Critiquen que la prohibició, que ha entrat en vigor aquest mes de març, s’ha decidit sense un diàleg previ amb les entitats implicades ni els ajuntaments. A més, lamenten que la mesura s’ha pres fent “una lectura parcial” del Reial Decret 929/2020 del 27 d’octubre sobre seguretat operacional i interoperabilitat ferroviàries, i sense tenir en compte “els drets i les realitats quotidianes de les persones amb discapacitat o mobilitat reduïda ni els de molts altres usuaris del servei”.

En un comunicat, recorden que el Reial Decret, en un dels seus articles, deixa clar que només s’eliminaran els passos entre andanes en aquelles estacions “on no siguin necessaris” i que, en aquelles on sigui imprescindible mantenir-los, “hauran de ser compatibles amb la seguretat dels usuaris i de la circulació de trens”.

En aquest sentit, les entitats alerten que l’aplicació errònia d’aquesta llei podria fer que s’inhabilitessin tots els passos de cautxú d’estacions que actualment no compten amb cap itinerari ni accessible ni practicable (és a dir, que no siguin escales) per creuar les vies, i que per tant, s’impediria que moltes persones poguessin seguint fent ús del servei.

Així mateix, les entitats demanen que aquests passos es mantinguin encara que l’estació compti amb ascensors perquè consideren que en cas d’emergència o avaria són imprescindibles per poder continuar fent ús del servei de manera provisional o poder sortir de l’estació amb autonomia sense haver de trucar als serveis d’emergències.

La petició ha estat impulsada per l’Associació per la Promoció del Transport Públic, la Federació ECOM de persones amb discapacitat física i orgànica, i l’entitat de vianants Catalunya camina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona