Serveis

infraestructures

La variant del tren a Figueres està en via morta

Fa més d'un any que no hi ha contactes entre Foment i l'Ajuntament per completar el tram nord

La no-concreció fa ajornar indefinidament el traçat pel centre de la ciutat i els dos passos a nivell

Aquest mes entrarà en servei la segona estació de tren de Figueres sense que en l'últim any s'hagi avançat en les negociacions per solucionar de manera definitiva el tema dels dos passos a nivell urbans –el de l'avinguda Vilallonga i el del Fossos–, que és el gran objectiu que persegueix la ciutat des de fa més de trenta anys.

La solució que es va posar sobre la taula en la dècada passada va ser, aprofitant la creació de la nova infraestructura ferroviària a ponent de Figueres, construir una variant per al tren convencional des del Pont del Príncep fins al castell, i des d'aquest punt desviar-se cap a llevant fins a trobar la via actual de Portbou a l'altura de la carretera de Llançà (l'N-260). L'obra de la variant del tren convencional es va dividir en quatre fases d'execució, i només se n'ha fet la primera –des del Pont del Príncep fins a la nova estació del darrere el Culubret–, i encara incompleta, perquè només hi ha via en un dels dos sentits. En total, només s'han construït quatre dels tretze quilòmetres de recorregut. De la resta no hi ha res definit, ni cap estudi informatiu fet.

Les negociacions es van paralitzar fa un any i mig, quan Foment va posar les seves condicions, que són que no finançarà la resta de variant, que s'haurà de pagar amb la plusvàlua que es generi amb l'alliberament dels terrenys del traçat actual. El consistori s'hi oposa per dos motius: perquè la quantitat que se n'obtingui és insuficient i perquè, amb aquesta mesura, s'obliga a fer habitatges a l'espai, a on ara hi ha les vies, i aquest no és el desig de l'Ajuntament. El govern municipal –llavors format per CiU i el PSC– va demanar el suport de la Generalitat per poder avançar en les negociacions i resoldre la qüestió del finançament. En tot aquest últim any, però, no hi ha hagut cap més contacte entre les administracions. Tot plegat fa que la coexistència de dues estacions de tren a Figueres s'allargui, com a mínim, una dècada més.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona