Noves rutes directes de Tarragona a Salou, Vila-seca i Cambrils tanquen l'expansió del «bus exprés» al Camp

Els serveis coordinen horaris per anar a l'estació del TAV

Després que des del gener ja s'hagin implantat expedicions sense parades intermèdies de Tarragona a Reus o a Valls, l'execució del pla de viatgers al Camp es completa ara amb noves rutes –per tot l'any– amb la costa, pendent només de l'estudi per millorar la connexió entre Tarragona i Barcelona per autopista.

D'una banda, així, es creen 11 viatges semidirectes diaris de dilluns a divendres entre Tarragona, Vila-seca i Salou, on per primer cop s'arriba a una àrea de l'interior del municipi que ara estava sense transport públic, l'entorn del carrer Ciutat de Reus. Això completa un total de 24 expedicions diàries, 12 per sentit. Els dissabtes també se n'augmenten dos, fins a 14, i el diumenge tres més, fins a vuit, en un trajecte que el 2008 va tenir mig milió de viatgers, i que ara es veurà reduït a gairebé la meitat de temps, d'una hora a mitja. D'altra banda, i per primer cop, des d'ahir funcionen 14 expedicions directes –a través de la nova A-7– entre Tarragona i Cambrils, per a un total de 45 viatges els dies laborals i vuit més els caps de setmana, en un itinerari que, en bus, l'any passat van fer unes 120.000 persones. Per ara tindrà dues parades, a l'estació de busos i l'ajuntament, si bé ja es vol que coordini serveis amb la futura estació de tren «per ajudar a formar un sol pol de transport», diu Villalante. Segons ell, els serveis directes «són la manera que guanyi quota el transport públic», si bé recorda que els trajectes amb parades intermèdies que hi havia fins ara gairebé no es toquen. La creació dels nous serveis, que es coordinen amb els horaris dels busos de Tarragona a l'estació del TAV, costarà uns 190.000 euros al govern.

Servei a la carta a Renau

El govern també va anunciar que Autocars Segarra farà un servei de bus a la carta, tots els dies laborals, entre Renau i Tarragona: a les 6.50 h d'anada, i a les 15.15 i les 18.50 h de tornada. Per usar-lo, caldrà trucar o enviar un correu electrònic abans de les 21.00 h de la vigília. L'alcaldessa, Rosa Parés, destacava que feia «14 anys que ho demanaven», i confia que tingui demanda fins i tot per incorporar-lo a la ruta ordinària. Ara, a Catalunya només hi ha 22 municipis sense transport públic, dos dels quals al Camp –l'Albiol i Mont-ral–, si bé es treballa per crear-hi un servei semblant –que ja funciona de fa anys a la Conca i el Priorat– abans del 2012.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona