Infraestructures i serveis

Un sabotatge incomunica telefònicament Torrent

L'alcalde diu que Telefónica atribueix els desperfectes a la vaga d'empreses subcontractades

Denuncia als Mossos els fets, que afecten altres municipis

L'alcalde de Torrent, Josep Maria Ros, va denunciar ahir als Mossos d'Esquadra el sabotatge d'una caixa de cablejat propietat de Telefónica que des de dijous a les 9.30 h manté incomunicats els abonats del municipi a través de la xarxa de telefonia fixa i internet. Ros va comprovar ahir al matí que els feixos de cable que arriben a la caixa i les connexions internes havien estat tallats. L'alcalde va posar els fets en coneixement de Telefónica, i un tècnic de l'empresa va atribuir l'avaria a la vaga que manté el personal d'empreses subcontractades per la companyia.

L'alcalde manifestava la impotència perquè la reparació dels desperfectes es podria allargar un mínim de 48 hores, amb el personal de suport en vaga. I va decidir presentar denúncia perquè, al marge dels greuges per als abonats i les empreses que depenen de les línies telefòniques i internet per portar a terme la seva activitat, “molta gent gran que viu en cases aïllades i no disposa de telèfons mòbils no es pot comunicar en cas d'urgència”, fins i tot en el cas dels avisadors d'emergències. Ros va voler deixar constància de
la situació davant el cos policial pel risc que la incomunicació pogués deixar desatesa alguna emergència.

A banda de Torrent, els efectes derivats del sabotatge del cablejat de Torrent es van notar en altres punts de la comarca, com ara a Llafranc o a Parlavà.

Begur ho va patir fa una setmana

A Begur, els abonats de Movistar també van quedar sense servei la setmana passada, el dia 22 d'abril, per una altra avaria que va deixar sense servei de telefonia fixa ni internet bona part dels abonats del municipi durant pràcticament un dia, fins que el van resoldre. L'alcalde de Torrent es queixava ahir que el número de telèfon que li havien donat per fer seguiment directe de la resolució de la incidència servia de ben poc: un contestador automàtic amb veu enllaunada insistia que “estaven treballant” per resoldre l'avaria, sense cap més detall. Per Ros, tot plegat reflectia “una tremenda irresponsabilitat cap a la població”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Augment dels núvols

Barcelona

Red Eléctrica presumeix que la MAT ha estalviat 528 milions

Santa Llogaia

Les marxes fan multiplicar el nombre de carreteres tallades

Barcelona / Girona

Ryanair vol acomiadar 100 treballadors de la base de Girona

VILOBÍ D’ONYAR

Salt aplicarà un recàrrec del 50% als pisos buits

Salt

Estudien la reducció dràstica de l’eruga del boix a la Garrotxa

Olot

Roses completa la dècada sense augmentar ni els impostos ni les taxes

ROSES
el temps

Tornen els núvols alts

Els talls intermitents mantenen viva la protesta

girona / Barcelona