Infraestructures i serveis

Un sabotatge incomunica telefònicament Torrent

L'alcalde diu que Telefónica atribueix els desperfectes a la vaga d'empreses subcontractades

Denuncia als Mossos els fets, que afecten altres municipis

L'alcalde de Torrent, Josep Maria Ros, va denunciar ahir als Mossos d'Esquadra el sabotatge d'una caixa de cablejat propietat de Telefónica que des de dijous a les 9.30 h manté incomunicats els abonats del municipi a través de la xarxa de telefonia fixa i internet. Ros va comprovar ahir al matí que els feixos de cable que arriben a la caixa i les connexions internes havien estat tallats. L'alcalde va posar els fets en coneixement de Telefónica, i un tècnic de l'empresa va atribuir l'avaria a la vaga que manté el personal d'empreses subcontractades per la companyia.

L'alcalde manifestava la impotència perquè la reparació dels desperfectes es podria allargar un mínim de 48 hores, amb el personal de suport en vaga. I va decidir presentar denúncia perquè, al marge dels greuges per als abonats i les empreses que depenen de les línies telefòniques i internet per portar a terme la seva activitat, “molta gent gran que viu en cases aïllades i no disposa de telèfons mòbils no es pot comunicar en cas d'urgència”, fins i tot en el cas dels avisadors d'emergències. Ros va voler deixar constància de
la situació davant el cos policial pel risc que la incomunicació pogués deixar desatesa alguna emergència.

A banda de Torrent, els efectes derivats del sabotatge del cablejat de Torrent es van notar en altres punts de la comarca, com ara a Llafranc o a Parlavà.

Begur ho va patir fa una setmana

A Begur, els abonats de Movistar també van quedar sense servei la setmana passada, el dia 22 d'abril, per una altra avaria que va deixar sense servei de telefonia fixa ni internet bona part dels abonats del municipi durant pràcticament un dia, fins que el van resoldre. L'alcalde de Torrent es queixava ahir que el número de telèfon que li havien donat per fer seguiment directe de la resolució de la incidència servia de ben poc: un contestador automàtic amb veu enllaunada insistia que “estaven treballant” per resoldre l'avaria, sense cap més detall. Per Ros, tot plegat reflectia “una tremenda irresponsabilitat cap a la població”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Tornen els ruixats

barcelona

Salt controlarà amb càmeres l’accés dels vehicles a les Deveses

salt
Les obres d’estabilització de talussos a la C-13 entre Rialp i Llavorsí acaben aquest mes
Societat

Les obres d’estabilització de talussos a la C-13 entre Rialp i Llavorsí acaben aquest mes

Platja d’Aro refà el passeig del ‘Glòria’ i dels pecats originals

CASTELL-PLATJA D’aRO

Agissa admet errors en les factures de l’aigua a Girona

Girona

Doblaran l’amplada de la vorera del vial sud d’Olot

Olot

Nou sistema de mesura de la qualitat de l’aigua

barcelona
Feines per restablir la doble connexió entre Blanes i Malgrat
Selva

Feines per restablir la doble connexió entre Blanes i Malgrat

Manquen les obres de la riera de Canaleta
Pla de l’Estany

Manquen les obres de la riera de Canaleta