Infraestructures i serveis

Tret de sortida a l’ampliació del polígon Logis Empordà

L’empresa pública Cimalsa posa a licitació la redacció del projecte d’urbanització de la segona i última fase del polígon

Actualment hi ha 21 hectàrees urbanitzades d’un total de 75 hectàrees disponibles

L’ampliació definitiva del centre logístic Logis Empordà està en marxa: Cimalsa, l’empresa pública de la Generalitat de Catalunya encarregada de la promoció, el desenvolupament i la gestió d’aquestes infraestructures, ha posat a licitació la redacció del projecte d’urbanització i parcel·lació de la segona fase del projecte. Actualment, aquest polígon al terme municipal del Far d’Empordà té una superfície bruta d’unes 75 hectàrees, de les quals només s’ha urbanitzat una primera fase de 21 hectàrees. L’encàrrec que surt ara a concurs públic consistirà a definir el projecte constructiu per preparar les 54 hectàrees restants, actualment terreny erm, i transformar-les en parcel·les aptes per a la instal·lació de noves empreses del sector logístic. L’adjudicatari haurà de definir les obres necessàries per obrir nous vials, instal·lar les xarxes de serveis (aigua, llum i enllumenat públic), jardineria, mobiliari urbà i tancament del recinte, entre altres obres. Els treballs també comportaran la demolició d’un tram de 200 metres de vial existent, que s’haurà d’enderrocar per permetre la distribució de les noves parcel·les. La redacció d’aquest projecte s’ha posat a licitació per un import de 106.500,00 euros. Amb tot, l’encàrrec ja preveu que, quan es passi a la fase executiva, les obres incloses en el projecte suposaran uns 4,4 milions d’euros aproximadament. Segons Enric Ticó Buxadós, director de Cimalsa, es preveu l’aprovació definitiva de la modificació del pla parcial d’aquesta urbanització el juny del 2019, i l’inici de les obres podria ser a partir del setembre del 2019.

L’ample europeu pendent

Quan aquesta urbanització sigui realitat, Logis Empordà serà operativa per a la implantació de noves empreses. La licitació esmenta la previsió de dues grans instal·lacions, i ja fa anys es va anunciar l’interès de dues empreses –que ja tenen un complex de trànsit de vehicles al nord de França– per venir al Far d’Empordà. Logis Empordà, però, només aconseguirà la màxima operativitat quan s’ampliï amb la futura estació intermodal de Vilamalla (adjacent a Logis Empordà), que tindrà connexió ferroviària d’ample ibèric i europeu. Després d’anys de bloqueig, l’arribada de l’ample europeu a Vilamalla s’està treballant ara entre el Departament de Territori i Sostenibilitat, Adif i Cimalsa. L’estiu passat, Territori veia factible que aquestes obres tan reclamades també poguessin començar el 2019.

LA DATA

09.2019
La previsió
és que les obres d’urbanització de l’última fase de Logis Empordà comencin el setembre del 2019.

LES XIFRES

4,4
milions d’euros,
aproximadament, és el cost que representarà aquesta urbanització al Far d’Empordà.
54
hectàrees
estan pendents d’urbanitzar al polígon amb aquesta segona i última fase d’ampliació.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona