Infraestructures i serveis

La Generalitat definirà el servei del tren llançadora al Prat i reclama operar-lo a través d’FGC

Calvet insta Adif a iniciar les licitacions de la segona fase de l’obra d’instal·lació de vies i catenàries

La Generalitat definirà el servei del tren llançadora entre les terminals de l’aeroport del Prat i l’estació de Sants i aposta perquè continuï, com a mínim, fins al passeig de Gràcia.

Així ho ha explicat aquest dilluns el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, en una atenció als mitjans a la seu del departament. Calvet ha assegurat que el ministeri de Foment i, concretament la presidenta d’Adif, ha reconegut –en resposta a una carta de Territori enviada a principis d’any– que és la Generalitat qui té la capacitat de definir com serà el servei (freqüències de pas, estàndards de qualitat, entre d’altres), ja que el servei es prestarà íntegrament en territori català.

Segons ha dit el titular de Territori, el tren llançadora tindrà ample de via ibèric per tal de poder entrar per les vies ordinàries a Sants i, en la mesura del possible, fins a l’estació de Sant Andreu Comtal. A més, Calvet ha reclamat operar el servei a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). “Estem en condicions de prestar-lo directament”, ha dit. Calvet ha instat Adif a licitar les obres per desenvolupar la segona fase.

La segona fase de les obres implicarà instal·lar les vies i catenàries del tren. Calvet ha dit que s’ha de desenvolupar “de manera immediata”. “Necessitem que les obres estiguin acabades per definir un bon servei”, ha argumentat. Calvet ha negat que la definició del servei de la llançadora estigui retardant les licitacions. La primera fase de l’obra ha consistit en la perforació del túnel per on ha de passar el tren, per sota de la pista principal de l’aeroport.

El conseller de Territori ha dit que no admetran lliçons sobre com gestionar Rodalies i ha demanat una relació de “bilateralitat” amb l’Estat i que la gestió de Rodalies passi a mans d’FGC. El conseller ha assegurat que el grau de qualitat d’FGC que perceben els usuaris és superior al de Renfe. El president d’FGC, Ricard Font, va dir que l’empresa pública està preparada per assumir la gestió de Rodalies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Escenificació del suport a la variant d’Olot

Olot

La Generalitat tomba el macroprojecte de 432 hectàrees de plaques solars a Osona

Manlleu

El túnel de Glòries s’obrirà al setembre amb un sol sentit

Barcelona

Figueres vol tenir aprovat el nou POUM a finals del 2022

FIGUERES

En marxa la comissió que ha d’impulsar el nou Trueta

girona

Pas endavant per al baixador del TAV a l’aeroport

girona

Salt important al Gironès amb la implementació del porta a porta a 14 municipis

girona

Estudien prohibir festes en vaixells al cap de Creus

Roses

El delta de l’Ebre, indefens davant de l’envestida

tarragona