Infraestructures i serveis

Aliança europea pels trens de mercaderies

Impulsen una campanya per incrementar el transport ferroviari amb l’objectiu de protegir el medi ambient

El transport de mercaderies a través de la xarxa ferroviària a Europa representa només el 18% del total, mentre que a l’Estat Espanyol aquesta xifra es redueix fins al 4%. És per això que una quinzena operadors ferroviaris europeus agrupats a la xarxa Rail Freight Forward han encetat una campanya que té per objectiu incidir en els avantatges que té per al medi ambient el transport ferroviari de mercaderies. Per fer visible la iniciativa, han creat el Tren de Noé, que té dotze contenidors pintats amb imatges d’animals per reconeguts artistes de nivell europeu. El tren, que té 200 metres de longitud, s’ha convertit en l’obra d’art en moviment més llarga del món i es podrà visitar fins diumenge a l’estació de França de Barcelona.

L’objectiu de la campanya és fer arribar fins al 30% el volum de mercaderies que es transporta a través de la xarxa ferroviària l’any 2030. D’aquesta manera, s’estalviarien un milió de camions addicionals a la carretera, s’eliminarien 290 milions de tones d’emissions de CO2 i s’estalviarien 45.000 morts prematures. En el cas de l’Estat Espanyol, on la xifra de transport de mercaderies està molt per sota de la mitjana europea, Renfe Mercancías va transportar l’any passat 18,4 milions de tones de càrrega que van evitar la circulació de 4.800 camions diaris i de l’emissió a l’atmosfera de 404.924 tones de CO2. El president de Renfe, Isaías Táboas, que va ser ahir en la presentació del Tren de Noé a Barcelona, va ressaltar la importància de l’acord dels diferents operadors europeus, que són competidors entre ells, en la lluita contra el canvi climàtic.

En la mateixa línia, l’associació Ferrmed, que té l’objectiu d’impulsar un gran eix ferroviari de mercaderies per unir el sud i el nord d’Europa, treballa en un estudi sobre els trànsits i l’optimització dels principals corredors de transport ferroviari de mercaderies a Europa per facilitar les prioritats d’actuació de cada estat membre de la UE.

LA XIFRA

290
milions
de tones d’emissions de CO2 es podrien eliminar si el trànsit de mercaderies ferroviària fos del 30% el 2030.

Degoteig d’avaries a la xarxa de rodalies

Els retards en diferents línies de la xarxa de rodalies es van tornar a repetir ahir a causa de diversos problemes tècnics en la infraestructura. Una avaria en la senyalització a Castellbisbal a primera hora del matí va provocar retards de més de 30 minuts en la línia R4 que es van agreujar a les 11.45 h, quan la incidència es va reproduir i va obligar a restringir la circulació per via única entre Castellbisbal i Molins de Rei fins a primera hora de la tarda. A aquest problema s’hi va sumar una incidència en el canviador de fil que va interrompre la circulació de trens entre Rubí i Castellbisbal de la línia R8 durant el matí i una avaria al sistema de senyalització entre Clot i Sant Adrià de Besòs que va causar retards de 15 minuts en els trens de la línia R1 d’entrada a Barcelona a primera hora.

Tot això, després dels retards generalitzats de dimarts, de més de 45 minuts a les línies de rodalies i regionals per diferents avaries de senyalització, problemes d’alimentació elèctrica i una incidència al centre de trànsit centralitzat de Castelldefels, que va afectar els trens de les línies R2 Sud, R13, R14, R15, R16 i els trens de llarga distància del corredor mediterrani.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona