Infraestructures i serveis

El Tarragonès vol un nou traçat per a mercaderies

El volum de trens es multiplicarà per set i sis municipis els volen lluny dels nuclis urbans

Els alcaldes de Tarragona, Altafulla, Torredembarra, Creixell, Roda de Berà i el Vendrell han fet un “front comú” per reclamar que els trens de mercaderies del corredor del Mediterrani circulin per una plataforma pròpia, lluny dels nuclis urbans, i que la línia ferroviària de la costa es dediqui únicament al transport de persones. Els sis batlles van subscriure ahir un manifest en el qual reclamen la construcció d’una plataforma segregada de les vies de passatgers, argumentant que el pas dels combois de mercaderies es multiplicarà per set en els pròxims anys i que la circulació de matèries perilloses suposarà un risc per a les poblacions respectives. La intenció d’aquests municipis és sumar suport polític i social per traslladar aquesta reivindicació a l’Estat.

Segons el document impulsat des del Tarragonès, per aquestes poblacions de la Costa Daurada cada any hi passen 14.460 combois de mercaderies, un 13% de les quals són perilloses (tòxiques o inflamables), i la creació d’un tercer fil en aquesta doble via “posa en risc de col·lapse el transport de passatgers per les poblacions costaneres”. El motiu? Que quan estigui enllestit “està previst que s’incrementi un 710% el transport de mercaderies actual i que els fluxos es multipliquin per vuit, amb més trens i més llargs”. És per això que els representants locals demanen la “paralització immediata de totes les obres i actuacions relacionades amb el tercer fil”, i proposen que abans d’executar cap treball s’estudiï l’impacte ambiental i quina seria “l’afectació sobre la vida i la salut de les persones, el medi urbà i el patrimoni cultural i natural de la zona”.

“Una infraestructura tan important i necessària com el corredor del Mediterrani no pot ser que sigui un perjudici per al Camp de Tarragona”, diu l’alcalde del Vendrell, Kenneth Martínez. Per la seva banda, Eduard Rovira, alcalde de Torredembarra, defensa que “les mercaderies per ample internacional han d’anar per una plataforma segregada i seguir el seu ritme, mentre que els passatgers han de seguir-ne un altre”. Els alcaldes coincideixen que el sistema ferroviari, tal com està previst ara, empitjorarà la mobilitat de les persones i les posarà més en risc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona