El Pacte per a les Infraestructures inclou el desdoblament entre Girona i Llagostera

Estableix fer-lo a partir del 2015, tot i que el conseller Nadal l'havia descartat ara fa poc més d'un any

El Pacte Nacional per a les Infraestructures neix amb la voluntat d'establir les bases de tota la planificació de grans obres fins al 2020 i també del model de mobilitat del país, assolint un consens amb entitats i partits que ha generat disputes dins el mateix govern. El document està ara en fase de consulta, i inclou la gran planificació pel que fa al transport –carreteres, trens, ports i aeroports–, l'energia, les telecomunicacions, la gestió de l'aigua i els residus.

El document separa els projectes en dues fases: la primera és fins al 2015 i la segona, fins al 2020. En la primera s'hi inclouen les inversions que l'Estat ha de fer a Catalunya, incorporant-hi els diners previstos per la disposició addicional tercera de l'Estatut. El desdoblament de l'N-II, el túnel de Toses, el desdoblament de l'N-260 de Besalú fins a Llançà, la línia del tren d'alta velocitat –incorporant-hi les estacions i la connexió amb el Logis Empordà–, la millora de l'aeroport de Girona i els regadius del Baix Ter i la Muga són les obres més destacades.

L'anella de les Gavarres

Pel que fa a la Generalitat, molts dels projectes que s'hi plantegen ja estan en fase d'execució o de redacció de projectes, com ara els desdoblaments de l'anella de les Gavarres. Aquesta infraestructura, però, ajorna dos trams fins més enllà del 2015. Un podria ser la variant de la Bisbal, que és dels punts que van més endarrerits, i l'altre és el desdoblament entre Llagostera i Girona. Aquest tram havia estat descartat pel conseller Nadal, que considerava que no era necessari a causa del desdoblament de la C-35 i de l'N-II, però al final s'ha inclòs en el pacte. La creació d'un sistema de rodalies ferroviàries de Blanes a Figueres i un tramvia a l'entorn de Girona són dos projectes a curt termini més. Pel que fa a la gestió de l'aigua i els residus, es preveu la modernització de regadius, l'ampliació de la dessalinitzadora de Blanes i la construcció de més abocadors.

ELS PROJECTES

PRIMERA FASE (2008-2015) A càrrec de la Generalitat
Crear rodalies de Blanes a Figueres
Tramvia entre Flaçà i l'aeroport (100 milions)
Ramal de mercaderies de Girona
Desdoblament de l'eix transversal (763)
Desdoblament de la C-17 de Vic a Ripoll (271 milions)
Desdoblament de la C-31 de Platja d'Aro a Palamós (103 milions)
Desdoblament de la C-66 de Banyoles a Besalú (238 milions)
Desdoblament de la C-66 de Palafrugell a Medinyà, 1a fase (150)
Allargar l'autopista C-32 fins a Lloret (61)
Condicionament de la C-31 de Torroella de Fluvià a la Tallada (63)
Variant de Torroella de Montgrí (35 milions)
A càrrec de l'Estat
Desdoblament de l'N-II de Tordera a Maçanet (208 milions)
Desdoblament de l'N-II de Girona a França (350 milions)
Túnel de Toses (170)
N-152 de Puigcerdà a França (14,5 milions)
Variant de Ribes de Freser (45 milions)
Desdoblament de l'N-260 de Besalú a Figueres (90 milions)
Desdoblament de l'N-260 de Figueres a Llançà (81 milions)
Millores a la línia de tren de Barcelona a Puigcerdà (34 milions)
Variant de Figueres (89)
Connexió ferroviària al Logis Empordà, a Vilamalla (40 milions)
TAV i estacions (243)
Aeroport de Girona (62 milions)
Regadius del Baix Ter (42 milions)
Regadius de la Muga (30 milions)
SEGONA FASE (2015-2020)
Autovia de la C-35 de Sant Celoni a Maçanet (131 milions)
Desdoblament de la C-65 entre Llagostera i Girona (160 milions)
Desdoblament de la C-66 de Palafrugell a Medinyà, 2a fase (301)
Condicionament de la C-26 entre Berga i Ripoll (120 milions)
Variant de Verges (25)
Condicionament de la C-63 entre Maçanet i la Vall d'en Bas, amb variants a Riudarenes, Santa Coloma, Sils, Anglès, Amer, les Planes i Sant Feliu de Pallerols (125 milions)
Condicionament de la GIV-5128 de Navata a Vilamalla (8 milions)
Eix transversal ferroviari (5.500)
Tren entre l'aeroport i Flaçà, 2a fase (60)
Regadius de la Muga, 2a fase (15 milions)


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.