Infraestructures

infraestructures

Oposició de Riumors al traçat de variant que vol el govern

La Generalitat ha presentat un projecte per unir la C-31 i la C-260 amb variants a Riumors i Fortià

L'Ajuntament de Riumors ha recollit 450 firmes en contra del traçat est, i demana mantenir l'oest

La Generalitat ha presentat un primer projecte de carretera per unir la C-31 i la C-260 a l'Alt Empordà, amb un recorregut que inclou variants a Fortià i a Riumors. Aquest primer document l'ha enviat l'Oficina d'Acció i Avaluació Ambiental del Departament de Territori i Sostenibilitat, per decidir si cal aplicar-hi l'avaluació d'impacte ambiental. Per a l'Ajuntament de Riumors, la sorpresa va ser comprovar que el plànol inclou només una opció de la variant per l'est del nucli, i no per l'oest com preveu el pla territorial parcial de les comarques gironines.

La nova carretera ha de servir per reduir el trànsit que ara passa entre Castelló d'Empúries i Sant Pere Pescador per dins el parc natural dels Aiguamolls, i facilitar la connexió entre el Baix Empordà i Peralada sense haver de passar per Figueres. Des de l'Ajuntament de Riumors s'al·legarà que no es creu que faci falta fer cap nova carretera, i si es fa es defensarà l'opció oest. Segons ha explicat l'alcalde, Josep Maria Padrosa, l'opció est que ha presentat la Generalitat passa a tocar del nucli, i ocupa sòl urbà i uns terrenys d'alt valor agrícola: “En canvi, l'opció oest seria més curta, aprofitaríem més la carretera actual i ocuparíem uns camps de secà que no tenen tant valor.” Padrosa també s'ha queixat del tracte del departament i que no se l'hagués informat prèviament, i avui es reunirà amb el director general de Carreteres, Jordi Follia. Precisament, li entregarà les prop de 450 firmes que s'han recollit al poble contra el traçat est, i proposarà que s'aprofiti millor la carretera actual entre Fortià i Vilamalla.

LA FRASE

El traçat que han dibuixat afecta camps d'alt valor agrícola i passa prop del nucli
Josep Maria Padrosa
alcalde de riumors


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona