Urbanisme

municipal

urbanisme

L’Eixample de Girona exigeix solucions per a la plaça Pallach

Els veïns demanaran explicacions al govern per les deficiències de l’obra en una reunió oberta

L’Ajuntament els presentarà també un projecte de reurbanització del carrer Cardenal Margarit

L’associació de veïns de l’Eixample té previst celebrar dijous vinent una reunió oberta amb el govern de Girona a fi que els donin explicacions sobre els diversos problemes que afecten la plaça de Josep Pallach, recentment reurbanitzada. L’entitat espera la compareixença de regidors del govern a fi de reclamar-los solucions a una obra que feia anys que es reclamava, que es va començar finalment a mitjan 2016 i que els veïns no donen per acabada. Entre les deficiències, ha explicat la presidenta de l’associació, Amèlia González, hi ha “una reixa de desguàs deformada, juntes de dilatació inacabades, rajoles que es mouen o espais de gespa trencada”. Es manté el dubte, diu González, de si s’ha pogut resoldre la filtració d’aigua als aparcaments de sota la plaça, ja que fa molts dies que no plou i, per tant, no han pogut constatar si el problema –un dels que van portar a reclamar amb més insistència una reforma de la plaça– s’ha pogut arreglar. Assegura que els veïns n’estan “ben farts”, dels problemes amb la plaça, i que ha arribat un moment en què la qüestió ja els “treu de polleguera”. Fa uns dies, a més, ha entrat en funcionament la pilona automàtica que permet restringir l’accés de vehicles als que hi tinguin autorització. Segons la presidenta de l’entitat “es va a accident per dia”. Ho atribueix a la novetat, i al fet que els vehicles intenten entrar a la plaça per costum i sense fixar-se que hi ha la pilona.

El carrer Margarit

Per altra banda, en la reunió de dijous es preveu que el govern de la ciutat presenti també als veïns un preprojecte de reforma del carrer Cardenal Margarit. La presentació d’aquest projecte –obert a modificacions– abans de l’estiu va ser un compromís del govern amb els veïns. En assumir el compromís, el regidor d’Urbanisme de Girona, Joan Alcalà, va admetre que es tracta d’un carrer “molt vell” que necessita una reforma a fons, i que “no n’hi ha prou amb un rentat de cara”.

Els veïns demanen que es faci un carrer diàfan, d’un sol nivell, sense voreres, que faciliti la mobilitat dels vianants. Parts dels veïns del sector prefereixen, però, que no sigui d’ús exclusiu per a vianants, mentre que d’altres optarien per aquesta funció. González no descarta que el govern de la ciutat els plantegi més d’una alternativa que, en tot cas, remarca, quedarà subjecta a les aportacions que puguin fer-hi els veïns abans de redactar un projecte d’obra definitiu.

LA XIFRA

2.350
metres quadrats
és la superfície de la plaça de Josep Pallach i Carolà, segons el projecte de reurbanització

LA DATA

30.5.2016
va començar
la primera fase de l’obra d’urbanització de la plaça de Josep Pallach

LA FRASE

Els veïns estem farts de les deficiències de la nova plaça Pallach i esperem explicacions del govern
Amèlia González
presidenta de l’associació de veïns de l’eixample de girona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona