Urbanisme

municipal

urbanisme

El POUM de Viladrau busca un creixement sostenible

La comissió d’urbanisme aprova l’avanç del pla, el primer que tindrà el municipi

Hi ha uns 600 habitatges no desenvolupats i cal resoldre els buits urbans que s’han creat els últims anys

D’un temps ençà, Viladrau “ha crescut com un bolet i sense massa planificació” i això ha creat uns buits al mig del municipi, espais no desenvolupats que, trenta anys enrere –quan el 1986 es van aprovar les normes subsidiàries per què fins ara s’ha anat regint l’Ajuntament–, es preveia que s’urbanitzarien. En dos d’aquests buits, el nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) –de què la comissió d’urbanisme de la Generalitat aquesta setmana n’acaba d’aprovar l’avanç– determina que no s’hi faran habitatges. “Hi ha dos espais que es consideraven zona urbana que tornarien a ser zona no urbana: el sot de l’antiga fàbrica tèxtil i el cantó més proper a la riera”, explica Margarida Feliu, alcaldessa de Viladrau.

En alguns llocs, doncs, el nou POUM frenarà el nombre de cases que es podien construir i en d’altres “se’n podran fer, però d’una altra tipologia, sense ser la gran torre”, comenta Feliu. De fet, es calcula que, a tot el municipi, hi ha uns 600 habitatges no desenvolupats, “edificacions que es podrien construir tant aquí com a la Guineu, on viu el 12% de la gent del municipi”. Al segon sector de la Guineu, de 150 habitatges que hi havia projectats i aprovats, al mateix sòl urbà es passarà a un límit de 116. “L’objectiu és incorporar criteris de sostenibilitat al creixement urbanístic de Viladrau.” És a dir, “no créixer de manera horitzontal, en extensió, perquè no és sostenible pels serveis, i donar sortida a zones complexes”, com és el cas de la del voltant de l’empresa Liquats Vegetals, on queda “un forat important que s’ha de tractar i que s’hauria d’incorporar com a zona urbana”, hi afegeix l’alcaldessa.

Un sol entorn

En aquest moment, Viladrau té 1.046 habitants i 1.013 habitatges, de què alguns són grans cases que s’han convertit en quatre habitatges independents sense augmentar la superfície construïda. En aquest miler d’habitatges i “en un mateix entorn, hi ha un 48% de gent que hi viu i un 52% que només hi estiueja”, explica Feliu. A més a més, però, en l’última dècada ha aparegut un tercer grup de població “que canvia la filosofia del poble: gent que no està empadronada però que hi viu de dijous a dilluns”.

Per a tots ells, un dels aspectes que també definirà el nou pla són els nous espais verds del municipi. “Tenim molt verd al voltant, però no al mig del poble; necessitem no les típiques zones verdes sinó passejos d’introducció de la natura al nucli urbà.” Aprovar el nou POUM és un projecte que necessiten “com el pa que mengem”, defensa l’alcaldessa de Viladrau. La idea és que pel gener o febrer de l’any que ve ja es tingui el projecte inicial del pla, amb l’esperança que es pugui aprovar a finals del mandat, tot i que “tenir-lo en menys de cinc anys és gairebé impossible”.

LA FRASE

Necessitem no les típiques zones verdes, sinó passejos d’introducció de la natura al nucli urbà
Margarida Feliu
alcaldessa de viladrau

LA XIFRA

1.013
habitatges
té actualment Viladrau, de què un 48% són de gent que hi viu i un 52%, de gent que hi estiueja.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona