Enllestit l'enderroc dels tallers on s'ha de fer l'hospital Ernest Lluch al Vallès

La quantitat de línies elèctriques i un pou gran d'aigua al solar obliguen a extremar la seguretat

Les últimes parets dels tallers que fins fa uns mesos encara estaven drets al sector de Redosa, entre els termes municipals de Montcada i Reixac, Cerdanyola i Ripollet, es van començar a tirar a terra ahir al matí, davant la mirada atenta dels alcaldes de les poblacions veïnes a les quals donarà servei el nou hospital Ernest Lluch. Els responsables municipals no amagaven ahir la seva satisfacció en considerar que ja «no hi ha marxa enrere» per a un projecte que, tot i el retard –les primeres previsions situaven la seva posada en marxa el 2010–, ha d'esdevenir «un pol d'atracció molt potent per a la comarca», segons va dir l'alcalde de Ripollet, Juan Parralejo.

Ara els treballs avancen amb l'enderroc de les naus, una tasca que no ha estat senzilla, tal com reconeixien els responsables municipals, atesa la gran quantitat de línies elèctriques que es van localitzar als terrenys. El solar, a més a més, era força visitat pels lladres de fils de coure, que van deixar net d'aquest material el solar. Per aquest motiu, i per la proximitat de veïns a la zona, es van tramitar d'urgència aquests treballs, que també van topar amb una altra dificultat, la troballa d'un pou d'aigua de 3 metres de diàmetre i 15 metres de fondària, a més dels treballs que requerien la retirada i el tractament de materials que s'havien detectat al solar, com ara l'amiant. Tots aquests treballs s'han inclòs en la primera fase de l'actuació; ara, s'iniciarà una segona fase amb l'enderroc de les parets que acabarà d'aquí a dos mesos amb la trituració, al mateix indret, de la runa generada.

Tot plegat suposa un pas més per poder començar els treballs de construcció d'un hospital reclamat per aquestes tres poblacions vallesanes, que ara veuen en aquest emplaçament un punt estratègic per al desenvolupament d'un indret que encara avui ofereix un aspecte força degradat, tal com reconeixia ahir l'alcalde de Montcada, César Arrizabalaga. L'emplaçament d'aquest nou equipament també permetrà transformar l'actual N-150 en una trama urbana, cosa que farà reduir el trànsit a la zona.

Arribar-hi en metro o en tramvia?

e.ansola

L'alcalde de Montcada va destacar ahir la importància que la creació de la Mancomunitat Intermunicipal de Cerdanyola, Montcada i Ripollet ha tingut per tirar endavant un projecte imprescindible per al territori. I és aquest mateix organisme el que ha de treballar ara per tirar endavant nous objectius, com ara la construcció d'una parada del futur tramvia del Vallès al costat d'aquest equipament sanitari. Però l'alcalde de Montcada va anar més enllà i, aprofitant el seu torn en la presidència de la mancomunitat, ahir va avançar que posarà sobre la taula l'estudi del perllongament de la línia 11 del metro, que ara arriba fins al barri de Can Cuiàs, a Montcada. L'objectiu és valorar la possibilitat que aquesta línia pugui arribar fins a Ripollet i Barberà i millorar la comunicació del transport públic entre els municipis, que ara, en paraules de l'alcalde, «és nul·la».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona