Urbanisme

La reivindicada reforma del carrer Girona, a Sant Feliu, s’iniciarà a l’hivern

El govern local convoca el concurs per a la reurbanització del vial, des de la rambla Portalet fins a Eres

Confien adjudicar-la al desembre i durarà nou mesos

El govern de Sant Feliu ja ha convocat el concurs per adjudicar les obres de reurbanització del carrer Girona, que preveuen adjudicar el mes vinent perquè els treballs comencin al gener. El preu de sortida supera de poc el milió d’euros, en espera d’ofertes inferiors, i el termini d’execució serà d’uns nou mesos. Per finançar-les, ja hi ha consignada una partida de mig milió en el pressupost d’enguany i la resta se sufragarà amb càrrec als comptes del 2020.

El regidor d’Urbanisme i Obres, Josep Saballs, expressa “el desig que sigui menys temps”, però admet que serà difícil rebaixar-lo perquè es tracta d’una zona d’expectativa arqueològica i d’una obra complexa. S’afrontarà en una única fase, a partir de la rambla Portalet i fins a la intersecció amb el carrer de les Eres i la rambla Generalitat. La renovació del clavegueram –que es desdoblarà per separar les aigües pluvials de les residuals– ho fa necessari.

Les obres implicaran el tall total a la circulació, amb la prioritat de mantenir el pas a les cruïlles dels carrers transversals. A banda, caldrà refer-hi la major part de xarxes de serveis –llevat, potser, de la de gas–. Les canonades d’abastament d’aigua potable encara són de ferro i fibrociment, un material que requereix precaucions addicionals per retirar-lo.

La nova fesomia de l’eix comportarà suprimir-hi places d’aparcament, entre 20 i 30, per garantir l’amplada normativa de les dues voreres. Pel que fa a mobiliari urbà, s’estalviaran l’enllumenat, renovat el 2013, però hauran de connectar-lo a la futura instal·lació soterrada.

LES XIFRES

1,003
milions
és el pressupost de sortida de les obres del carrer Girona de Sant Feliu, incloent-hi el 21% d’IVA.
400
metres
fa, aproximadament, el tram del carrer Girona que està afectat pel projecte de reurbanització.

L’alternativa per aparcar, a l’Agglotap

La supressió de places per aparcar es justifica com a necessària per garantir el radi de gir a les interseccions i ampliar voreres, en un vial on ara la convivència entre vianants, vehicles circulant i vehicles estacionats és complicada. El consistori, a més d’aparcaments provisionals del carrer del Sol i la gran bossa de l’Agglotap, més amunt, negocia l’adquisició i enderroc de finques a la futura plaça del Sol, però l’operació està encallada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona