Urbanisme

Els botiguers diuen que les superilles dificulten l’accés al barri de Sant Antoni de Barcelona amb vehicle privat

El 45,3% dels comerciants afirma que ha perdut vendes des de la remodelació de les zones, el setembre passat

El 94,3% dels botiguers del barri barceloní de Sant Antoni creu que els usuaris dels seus establiments tenen dificultats per accedir-hi amb vehicle privat, segons una enquesta promoguda per les entitats de comerciants de la zona. Un 81% destaca que la senyalització de prioritat de circulació és poc entenedora. Demanen millores en aquest àmbit per “evitar excessos de velocitat”, segons ha indicat Lídia Nuñez, presidenta de l’associació Som Sant Antoni. Un 83% també pensa que la neteja del barri no és l’òptima, amb parterres poc cuidats i “plagues de rates” en alguns indrets per l’aixecament de carrers. Un 82% demana més zones de càrrega i descàrrega o ampliació d’horaris i el 54,3% afirma que ha perdut vendes des que es van instal·lar.

El 47,2% dels comerciants enquestats afirma que des del setembre passat ha tingut vendes similars a les aconseguides abans de la implantació de les superilles, mentre que un 7,5% assegura que les ha augmentat. “A això cal sumar el període d’obres, que suposa unes pèrdues de vendes irrecuperables del 40%”, apunta Nuñez.

En aquest context Nuñez ha demanat, en nom del sector, zones d’aparcament gratuït, així com una revisió del transport públic, “especialment el trajecte de les línies d’autobusos que ha fet perdre visitants al barri”.

Davant la implementació de nous projectes urbanístics similars a Barcelona, el president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, demana un estudi d’impacte econòmic i la col·laboració publicoprivada en “decisions urbanístiques que afecten les activitats dels eixos comercials”.

En aquesta línia, els comerciants de Som Sant Antoni recorden que van demanar al consistori barceloní la realització d’un informe d’impacte econòmic als comerciants, però que la proposta va ser desestimada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona