Urbanisme

Urbanisme

El pla de les comarques gironines aposta per un tramvia Girona-Sant Feliu

El govern va aprovar ahir el document, que ordena el territori de la demarcació

Preveu que el 2026 s'hi superaran els 800.000 habitants

El govern va aprovar ahir definitivament el pla territorial de les comarques gironines, que completa la redacció dels set plans previstos en el Pla Territorial General de Catalunya, i entre altres aspectes, el text recull la possible creació d'un tren tramvia de Girona a Sant Feliu de Guíxols i de Girona a Olot. L'alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Carles Motas, va donar suport a la creació d'aquest tramvia. “Ho veig viable sempre que sigui un tramvia com el que hi ha a Barcelona; tenim espai per fer-ho, però hauria d'arribar fins a la zona de l'estació d'autobusos, perquè no pot anar més endins”, va manifestar.

En l'apartat de mobilitat, en el pla s'aposta per potenciar els serveis ferroviaris d'altes prestacions, de llarg recorregut o regionals sobre la línia d'alta velocitat, amb estació principal a Girona ciutat, crear un sistema de rodalies propi a les comarques gironines, i implantar un tren tramvia entre l'aeroport, Girona, Flaçà i un punt encara per determinar de la Costa Brava.

El nou pla culmina el procés pel qual tot Catalunya ja disposa del planejament necessari per desenvolupar ordenadament el seu creixement i la seva integració territorial. En concret, ordena el desenvolupament urbanístic de les comarques gironines per tal de poder assumir els creixements previstos de manera eficient i sostenible i evitar la dispersió de la urbanització sobre el territori, segons es detalla en un comunicat fet públic ahir.

El pla ordena el territori de les comarques de l'Alt Empordà, el Baix Empordà, la Garrotxa, el Gironès, el Pla de l'Estany, el Ripollès i la Selva, que tenen 208 municipis i 1.021 entitats singulars de població, on viuen més 716.858 habitants.

El pla té en compte la situació urbanística, demogràfica i econòmica i les previsions de la seva evolució a l'hora de definir les estratègies de desenvolupament urbanístic, el sòl per a activitats econòmiques i les infraestructures.

Aquestes previsions s'han fet per donar servei a una població que, segons s'indica en el comunicat, podria superar els 800.000 habitants l'any 2026. El pla es marca entre altres objectius “reforçar la vertebració urbana del territori evitant el creixement desproporcionat d'alguns assentaments, fomentar les activitats econòmiques diversificades, assegurar una millor accessibilitat als serveis i protegir el paisatge”.

LA XIFRA

5
intercanviadors
són els que es preveu construir a Girona, Figueres-Vilafant, l'aeroport, Flaçà i Caldes-Sils.

LA PREVISIÓ

2026
Aquest any
les comarques gironines podrien superar els 800.000 habitants, segons les previsions del pla.

El pla del parc volcànic incorpora 2.000 hectàrees

El govern també va aprovar ahir definitivament el nou pla especial del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, que incorporarà les 2.000 hectàrees afegides a l'espai des de la seva creació, el 1994. D'aquesta manera, la Generalitat pretén incorporar el parc a la xarxa europea Natura 2000, obtenir la carta europea de turisme sostenible als espais protegits i implantar el conveni europeu del paisatge, i estableix, per primera vegada, tres àrees d'influència més enllà dels seus límits, com són l'àrea de protecció hidrològica, la de connectivitat ecològica i la de risc per a la propagació d'incendis forestals. El parc, amb 28 anys d'història, té més de 15.000 hectàrees en onze municipis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona