Medi ambient

El tercer tram del passeig marítim de Castelldefels, a meitat del preu previst

Posen a licitació la reforma, que es rebaixa de 6,3 milions d'euros fins a 3,6

El passeig tindrà 12 metres d'amplada, un carril bici segregat i guinguetes

De 6,3 milions a 3,6. Aquest capicua és la diferència entre el que es va pressupostar inicialment per reformar el tercer tram del passeig marítim de Castelldefels i el que finalment costarà. Una obra d'enginyeria comptable que, segons el director de Serveis de l'Espai Públic de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Xavier Segura, no desvirtua l'essència del projecte. “L'esperit del projecte és el mateix. Simplement s'han fet ajustos als costos dels sistemes constructius”, diu el director del projecte. El cap de Serveis de Projectes i Obres de l'AMB, Josep Antoni Megias, posa com a exemple d'ajust el fet que no s'aixecarà tot el paviment de la calçada adjacent, tal com estava previst en un principi, i que els residus que es generin es reutilitzaran en la mateixa obra. “Tampoc es faran els desguassos nous, sinó que s'aprofitaran els existents. Optimitzarem molt els recursos”, assenyala Megias.

Dissabte passat el BOE va publicar l'anunci de licitació de l'obra per 3,6 milions d'euros. Al juliol s'obriran els sobres amb les ofertes. Les obres començaran a l'octubre, un cop finalitzada la temporada d'estiu, i està previst que durin un any.

El tercer tram del passeig marítim, entre l'avinguda República Argentina i el límit amb Sitges, tindrà una amplada de 12 metres. Hi haurà un carril bici de segregat, que es guanyarà a l'espai que actualment ocupa un carril d'aparcament, que s'eliminarà –a diferència del primer projecte, que es va redactar el 2009, es mantindran els dos carrils de trànsit i un d'únic per a l'aparcament–. A continuació es reservarà un espai per als vianants de 8 metres d'amplada. I, a la banda més propera al mar, s'ha reservat espai per a quatre guinguetes que estaran fixes tot l'any. A diferència del que passa amb els establiments del primer tram, el més proper a Gavà, les terrasses estaran a tocar dels bars i no pas separades pel passeig.

Està encara en discussió l'ampliació del segon tram, entre l'avinguda República Argentina i el carrer 9. Aquest traçat només fa cinc metres d'amplada, el que genera problemes d'espai i especialment de convivència entre ciclistes i vianants. L'estretor va venir determinada pel Ministeri de Medi Ambient, qui sufraga les obres, per evitar la invasió del domini públic marítim terrestre. Ara l'Ajuntament i l'AMB estan tractant d'aconseguir que el ministeri permeti ocupar un parell de metres més i ampliar-lo fins als set. La solució en aquest tram és senzilla, ja que només s'han de col·locar dues lloses en tot l'ample i allargar la malla que les ancora a la sorra.

LA FRASE

L'esperit del projecte és el mateix. S'han fet ajustos als costos dels sistemes constructius
Xavier Segura
Director de Serveis de l'Espai Públic de l'Àrea Metropolitana

LA XIFRA

3,6
milions d'euros
és el pressupost que s'ha previst per la reforma del tercer tram del passeig marítim.

LA DATA

26.04.14
El ‘Butlletí Oficial de l'Estat'
publica l'anunci de licitació de les obres, que començaran la tardor vinent.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona