Comunicació

zàping

Televisions locals, l'EGM i crisi

Quan es fan públics els índexs d'audiència, amb prou feines ningú no fa cas de les televisions locals. «Aaaah!, Divideix i venceràs», diria l'eloqüent Ferran Monegal, citant Napoleó, el qual, de fet, citava Juli Cèsar: «Divide et vinces». Segons l'Enquesta General de Mitjans, l'audiència de les teles locals és d'un miserable 0,6%. Hi ha alguna cosa que no quadra. El venerable Monegal seria tan popular a Catalunya si el seu programa no el veiés ni l'1% de l'audiència? Va, home, va! Que l'hagin escarnit al Polònia hi ha fet molt, però hi ha fet molt més la Xarxa de Televisions Locals (XTVL). Tanmateix, les agències de publicitat i els anunciants fan massa cas a l'EGM i a qualsevol share oficial. Em consta que als anys noranta, l'Alcalde fil directe, de Televisió de Girona, tenia una audiència del 20%. Poc que sortia a cap índex. Res, ni una traça. La crisi ha agreujat la situació de les teles locals. Ara mateix, TVGi acaba d'acomiadar vuit treballadors i ha fet una prejubilació. La ciutat dels llibres, de Xavier Carmaniu, i el Tot Rodó d'en Xicu Carcassés eren molt grans. I l'aigua que baixa: TVGi no serà l'única a llepar. Si ho mirem tot per audiències, segurament devem publicar massa poques crítiques de McDonald's i de Coca-Cola.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia