Comunicació

TV3 arrasa la nit electoral

TV3 millora el seu registre del 2007. En l'àmbit estatal, les eleccions disparen fins a un 61,5% el consum de les televisions locals, i un 35% el de les autonòmiques

Més de tres milions d'espectadors van veure en algun moment l'especial de TV3

Els espectadors van escollir, una vegada més i com era lògic, les cadenes més pròximes a l'hora d'informar-se dels resultats de les eleccions també més pròximes. Segons Barlovento Comunicación, el consum diumenge a la nit en l'àmbit estatal va disparar-se un 61,5% en les televisions locals i un 35% en les autonòmiques. Les xifres d'audiència són clares: igual que fa quatre anys, la Forta –el conjunt de les autonòmiques– va aconseguir ser líder del dia a l'Estat, al davant de La 1.

Un cop més, l'especial de TVC va ser líder destacat, amb una mitjana de 598.000 espectadors i un 25,2% de quota (sumant els registres de TV3 i els del 3/24 que l'oferien alhora). El programa conduït per Joan Carles Peris, Núria Solé i Josep Cuní va ser líder en tot moment, des del començament, poc abans del tancament dels col·legis, a les vuit del vespre, fins al final, gairebé a un quart de dues de la matinada, i va aconseguir superar el registre de l'especial de les municipals del 2007 (502.000 i 22,3%), que també va arrasar al seu dia. També va superar en espectadors (però no en quota) el del 2003 (546.000 i 28,2%).

Evolució de la nit

Tot i que l'especial de TV3 va ser líder sempre, cal dir que l'audiència, des dels primers sondejos, va anar creixent a mesura que s'anaven oferint dades del recompte de vots. Dels 351.000 espectadors i el 21,1% de mitjana entre les vuit i un quart de nou del vespre, quan es van fer públiques les dades del sondeig, es va passar a 705.000 espectadors i un 28,3% entre les nou i dos quarts de deu, quan se sabien les primeres dades de l'escrutini. El moment de màxima audiència va ser a les 22.09 h, en què, entre les dues cadenes, miraven el programa 1.084.000 espectadors (33% de quota). En aquell moment, Josep Antoni Duran i Lleida compareixia a la seu de CiU. En total, 3.043.000 espectadors van veure algun moment l'especial.

El fet que TV3 va ser clarament la referència per seguir els resultats es reafirma mirant les pobres xifres dels especials de La 1 (196.000 i 7,6%) i Antena 3 (104.0000 i 4%).

Tot i això, TV3 no va ser l'autonòmica amb el millor resultat. Els especials de la basca ETB 2 (27,8%) i de la gallega TVG (27,7%) van superar-la.

Montmeló, el GP més vist

El gran premi d'automobilisme disputat diumenge al circuit de Montmeló s'ha convertit en la cursa més vista de la temporada de fórmula 1 a Catalunya, amb un total de 1.149.000 espectadors (54,6%). La retransmissió
de TV3, que va ser la més vista del dia, va tenir 770.000 espectadors de mitjana i un 36,6% de quota, 19.000 persones i set dècimes de quota més que el GP de Turquia del 8 de maig, que fins ara era el més vist (751.000 i 35,9%). També la retransmissió de
La Sexta (379.000 i 18%)
va superar la del GP de Turquia (362.000 i 17,3%).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.