Comunicació

Escolars amb mirada crítica

El CAC distingeix centres del Maresme, de Barcelona i un institut de Cerdanyola del Vallès per treballs sobre els mitjans

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) va premiar ahir divuit treballs escolars que fan una anàlisi crítica dels mitjans audiovisuals.

Maresme

L'escola Labandària de Sant Andreu de Llavaneres s'ha endut el primer premi per Fem premsa!!!, un treball d'aula en què s'ensenya a l'alumnat de cicle infantil a analitzar els continguts de la premsa escrita i el seu procés d'elaboració. Per la seva banda, els alumnes d'educació primària i cicle superior de l'escola Joan Maragall d'Arenys de Mar han obtingut el primer premi per Sisè parla, en què s'explica l'experiència radiofònica amb alumnes de sisè de primària. També s'ha guardonat el professor Joan Carles Tagua Jiménez de l'institut Ramon Turró i Darder de Malgrat de Mar per Teleturró, una plataforma web en format televisiu.

Barcelona

L'escola Tibidabo de Barcelona s'ha emportat el tercer premi ex aequo en la categoria d'educació infantil i primària per La girafa Marta i El cavaller Edu i la princesa Alamina, dos treballs en què els nens i les nenes de 4 i 5 anys han treballat en el procés d'enregistrament d'una animació. L'escola Solc de Barcelona s'ha endut el primer premi en l'apartat d'educació secundària per un projecte de recerca en comunicació fet a 4t d'ESO. El tercer premi en la categoria d'educació secundària postobligatòria ha estat per Rubén Llorach Turrión de l'institut Juan Manuel Zafra de Barcelona per un treball de recerca consistent en un documental sobre el treball de recerca mateix.

Pel que fa al professorat, també s'ha distingit la professora Júlia Hurtado del col·legi Montserrat de Barcelona per un canal web, www.think1.tv, en el qual es recullen propostes d'innovació educativa.

Al Vallès

El segon premi de la categoria d'educació secundària postobligatòria se l'ha endut l'alumne de l'institut Jaume Mimó de Cerdanyola del Vallès Jordi Prieto Luján, pel seu treball Les sèries de ficció juvenils i els guions de televisió. Es tracta d'un estudi de recerca que ajuda a conèixer el funcionament de les televisions, alhora que aprofundeix en el gènere d'entreteniment de les sèries televisives i la influència que té en el sector de població més jove. El jurat ha destacat la bona estructura d'aquest treball, a més del fet que conté elements de reflexió i formació crítica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.