crítica de música

Passen els mites, queda la música

Quan el nord-americà Ry Cooder va orquestrar el Buenavista Social Club, l'objectiu era passejar pel món una sèrie de músics veteraníssims redescoberts per ell mateix i rescatats de l'ostracisme que molts havien patit en la seva pròpia illa. Músics que, durant un grapat d'anys, van donar proves de la seva genialitat, començant pel mític Compay Segundo, el pianista Rubén González i, a més distància d'edat, Ibrahim Ferrer. Desapareguts aquests astres, el perill d'una formació com aquesta és derivar en una franquícia descafeïnada de músics aferrats al crèdit de la glòria passada.

No és el cas, de moment. A Girona van fer ballar, literalment, l'auditori amb alguns il·lustres que resisteixen però, sobretot, amb uns recanvis imponents. Van ser un so compacte, espontani i alhora disciplinat, una percussió de rellotgeria, potent i trepidant tot i el posat dels tres impertèrrits executors; dits portentosos al piano, vocalistes solvents i la dosi justa de mitologia cubana en una secció veterana de vent simpatiquíssima. Ah! I un llaütista, Barbarito Torres, per al qual no passen els anys.

Les llegendes de la música cubana van morint. La música, queda.

Músics: Guajiro Mirabal (trompeta); Manuel Galbán (guitarra); Aguaje Ramos (trombó, direcció);Barbarito Torres (llaüt); La Noche (bongos); Pedro Gutiérrez (contrabaix); Idaina Valdés (veu); Rolando Luna (piano); Filiberto Sánchez (timbals); Ángel Terry (congues); Carlos Calunga (veu); Luís Alemany (trompeta); Raúl Nacianceno (clarinet, flauta i saxo) Dia i lloc: Auditori de Girona, 27 de novembre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Cultura

Mor Frank Stella, reconegut pel seu art abstracte i precursor del minimalisme

efemèrides

El Govern commemorarà el 2025 el centenari dels naixements d’Oriol Bohigas i de Francesc Candel

barcelona
TEATRE

‘Burro’ reescriu la humanitat amb la mirada de l’animal del camp

BARCELONA
Crítica

Tradició, patrimoni i nova creació

art

El FAD es converteix en la Federació FAD

barcelona

Més de 90 originals aspiren al 57è Premi Bertrana de novel·la

Girona
convenció

La CatCon s’expandeix com l’Univers

vilanova i la geltrú
ROSES

La il·luminació del Castell de la Trinitat rep un primer premi en els (D)arc Awards

ROSES

L’edició integral de Kavafis, el poeta de l’amor sensual

Empúries