Música

el disc

David Castillo

Zanón amb Brighton 64

20cançons ens proposa el grup Brighton 64 en el seu nou disc, El tren de la bruja, un artefacte conceptual que parteix d’un conte de Carlos Zanón, l’escriptor de moda, però també un corredor de fons, que els lectors d’aquest suplement coneixen per les seves col·laboracions durant els últims quinze anys. En un intent de seguir l’esperit de l’escriptor del Guinardó, la banda planteja aquests vint temes –quatre d’escrits pel mateix Zanón–, un exercici de complicitat, obviant, però, aquesta sensació que sempre tenen els personatges desemparats de les seves narracions, la incomoditat evident amb l’entorn, el paisatge hostil i alhora pròxim, l’adveniment de les imatges poètiques en àmbits urbans en aparença no poètics, l’aventura que implica aterrar en una epifania, com passa en la majoria dels seus relats poètics o el seus poemes narratius.

Sota la producció de Santi Garcia, els germans Albert i Ricky Gil, acompanyats del teclista Jordi Fontich, del bateria Eric Herrera i del baixista Pablo Jiménez, sumen les veus de Kurt Baker i de Rachel Playfair, entre d’altres. Ens ofereixen un disc en què l’univers mod de la veterana banda barcelonina s’uneix i desuneix a la poesia de Zanón. El resultat, des del primer tema instrumental, és una banda sonora de festa major, en què els versos i les situacions ens intenten portar a l’ambient de fira del conte, publicat a la carpeta del disc.

El so és contundent, no tan brut com els anteriors de la banda. Em fallen les rimes falses d’alguns dels temes, però no som perfectes. També l’aspiració de voler-se acostar als Who, però quedar-se més a prop dels Sirex, sense dir-ho amb prepotència, perquè m’encanta la banda de Leslie i companyia. Els solos excessius de la guitarra i el to adolescent dels vocalistes treuen protagonisme a un relat, que s’hauria merescut un tractament més càlid i melòdic, no tan de rocker insatisfet i pueril.

El disc, no obstant això, es deixa escoltar. Hi ha uns versos al segon tema, “Me fui a Sevilla i perdí la silla” senzillament detestables, cosa que demostra que potser al disc li falta una mica de cocció, fenomen que podríem atribuir a la producció, cosa que ignoro. El tren de la bruja podria ser un disc d’estiu, cosa que no quadra massa amb l’aventura artística de Carlos Zanón. Som en un moment d’interpretacions i potser la meva no és la més encertada, potser és el clima inestable que vivim, no ho sé. M’hauria agradat que m’agradés més.

El tren de la bruja
Brighton 64
Discogràfica:BCore


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Festival de cinema

La crueltat de Yorgos Lanthimos torna a Canes

Canes
Quim Gibert
Ensenyant i autor del llibre “Allà d’allà”

“La llengua persistirà si estem disposats a mobilitzar-nos”

Banyoles
cultura

Vilassar de Dalt: aparador de la fotografia analògica fins al 18 de juny

Vilassar de Dalt
Cultura

Mor Gudrun Ure, actriu escocesa protagonista de la sèrie infantil ‘Super Gran’

Cultura

Mor la presentadora i actriu mexicana Verónica Toussaint

Cultura

Mor Tony McFarr, el doble d’acció de Chris Pratt i Jon Hamm

música

Pol Bordas estrena ‘Cor petit’ amb la ‘col·labo’ de Figa Flawas

girona

La Casa Natal de Dalí, guardonada en els Premis CETT Alimara

FIGUERES

L’Ajuntament de Portbou torna a ser patró de la Càtedra Walter Benjamin

PORTBOU