Art

Una ‘Pausa’ creativa

Jordi Mitjà porta al Museu de la Mediterrània una exposició inèdita creada a mida en què l’artista empordanès aboca tant obres icòniques com de nova creació

S’hi exposen escultures, fotografies, dibuixos, instal·lacions i ‘performances’

El Museu de la Mediterrània inaugurarà demà, a les set de la tarda, Pausa, de Jordi Mitjà (Figueres, 1970). L’exposició es podrà visitar gratuïtament fins al 4 de febrer a l’Espai Montgrí del Museu de la Mediterrània.

Amb aquesta mostra l’artista empordanès proposa fer una revisió d’algunes obres anteriors i mostrar-ne d’altres que, per la raó que sigui, no han estat exposades. La particularitat de l’encàrrec i la seva urgència ha fet que l’artista decideixi parar, mirar al seu voltant i practicar una mena d’estratègia desconeguda per a ell: no produir una exposició de zero. Un projecte d’aquest format a Torroella de Montgrí li ha permès un cert alentiment i sobretot repensar estratègicament els continguts que ha dut a terme darrerament.

Per Pausa, que és alhora títol i propòsit, ha triat com a detonant de l’exposició un treball icònic dins de la seva trajectòria, Dispersió de la primera pedra, un inflable que no s’ha tornat a exposar a Catalunya des de la seva creació. Aquesta Pausa autoimposada és, en certa manera, una bona excusa per mostrar, com destaquen els organitzadors, alguns treballs que estan impregnats d’idees com “no dir res, fer un silenci, parar-se a pensar, deixar de fer, recuperar allò que guardem dins del calaix, o simplement, qualsevol forma de renúncia que impregni les accions i les obres”. Renunciar no ha de ser necessàriament negatiu, “pausa” i “renuncia” són conceptes diferents, però d’alguna manera Jordi Mitjà ha volgut posar aquestes idees en relleu, vincular-les, jugar-hi i, en la mesura del que sigui possible, revertir-les.

El visitant trobarà diferents tipus d’obres i suports: el dibuix, Gest petrificat (2014); les fotografies, Migdiada impresa (2018) i Renúncia en ferm (2018); una maqueta per a un projecte d’escultura pública mai realitzat, Museu en precari (2018); a part de documentació inèdita d’un projecte icònic, l’esmentada Dispersió de la primera pedra i, finalment, les escultures Perdre les formes (2018), Pensar com seran els fòssils del futur (2018), Supòsit en suspensió(2018), Parar els cops (2018) i Els impactes (2018). A part s’adaptarà un espai per desar-hi catàlegs i llibres de l’artista per tal de fer més entenedor i accessible el treball.

El Museu de la Mediterrània no serà l’únic espai de Torroella que acollirà l’obra de Jordi Mitjà. El 18 de novembre a La Sala i dins el Lúcid, l’autor inaugurarà l’exposició Oficina juntament amb la presentació del llibre W a càrrec de Gabriel Ventura.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

patrimoni

Distinció europea per a l’Hort Petit del monestir Pedralbes

barcelona
llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca

música

‘Eufòria’ torna al palau Sant Jordi el 30 de juny amb un doble concert

Barcelona
música

Lluís Figueras & The Demons estrena el videoclip de ‘Lagarto Lagarto’

girona
CÒMIC

La il·lustradora Marika Vila guanya el Gran Premi Comic Barcelona

Barcelona
Crítica

Sara Blanch, l’estima d’un cant

festival

A Morella reflexionen sobre el poder dels algoritmes

Morella