Cultura

Desplechin i Dolan tornen a Canes

El quebequès Xavier Dolan i el francès Arnaud Desplechin, dos cineastes associats a Canes, van presentar-hi ahir els seus nous films, que no van convèncer aquesta cronista. A només 20 anys, Dolan va revelar-se el 2009 a la Quinzena de Realitzadors amb J’ai tué ma mère, on ell mateix encarna un jove histèric. Premiat a Canes amb Mommy i Juste la fin du monde, ha tornat a la secció oficial amb Matthias & Maxime, on apareix de nou per encarnar-hi un home enamorat d’un amic que es resisteix a compartir els mateixos sentiments. En un ambient coral, marcat per les trobades d’un grup d’amics, Dolan pateix i plora, amb una taca a la cara que vol fer visible una ferida íntima, en un film de xerrameca i autocomplaença.

Pel que fa a Desplechin, una presència recurrent al festival des que va dur-hi el seu primer film (La sentinelle) el 1992, ha tornat a rodar a Roubaix, la seva ciutat, però no per evocar-hi records i fantasmes amorosos, sinó per reconstruir l’interrogatori real a dues joves (interpretades per Sara Forestier i Léa Seydoux) acusades de matar una anciana l’any 2002. Roubaix, une lumière és un film on la policia sempre sap la veritat i amb una actitud morbosa vers les joves assassines.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Rosalía regna a la cerimònia dels Grammy Llatins i s’endú cinc dels set premis als quals aspirava

barcelona
Mirador

Margarit, premi Cervantes

Margarit, premi Cervantes

barcelona
MAGÍ SUNYER
NARRADOR I FILÒLEG

“Hem de lluitar per retornar la raó dels febles contra la manipulació”

tarragona

Càntut en femení

Cassà de la Selva

La reialesa de la màfia

Barcelona
Crítica
cinema

En un bosc, de nit

Crítica
música

Arrencada de cavall

Beethoven s’instal·la a l’Ateneu de Banyoles

BANYOLES