cultura

Clàudia Cedó escenifica la incomunicació

Amb l'obra ‘L'home sense veu', protagonitzada per Cristina Cervià i Jordi Subirà, tracta el tema de l'autisme

L'autisme ha format part de la vida de Clàudia Cedó des de fa més de quinze anys. Abans de ser considerada la dramaturga del moment (Butaca al millor text 2015, guanyadora del V Torneig de Dramatúrgia Catalana), va estudiar psicologia i ha treballat com a educadora social en una fundació per a persones afectades d'aquest trastorn. Fa temps que porta a terme un projecte anomenat Escenaris Especials, amb el qual ofereix cursos d'art dramàtic a alumnes amb autisme per tal de treballar habilitats socials i comunicatives a través del teatre. És, doncs, gràcies a tot aquest bagatge, com reconeix, que s'ha concebut la seva nova proposta teatral, L'home sense veu, una obra amb què posa en escena el tema de l'autisme, en aquest cas des d'un punt de vista més adult del que sol ser més freqüent. “Els nens autistes també creixen”, remarca Cedó, que amb l'obra també parla dels problemes que afecten la majoria de gent, com ara la falta de comunicació, la dificultat de la gent per escoltar la gent que té tan a prop o la diversitat. “El teatre és, sens dubte, una eina valuosa per trencar esquemes”, afirma convençuda.

Per a aquesta aposta, Clàudia Cedó compta amb una parella d'actors que feia temps que volien treballar plegats amb ella: els gironins Cristina Cervià i Jordi Subirà. Com descriu la mateixa actriu, el personatge de Cecília és una dona que està a l'atur, una maruja arquetípica que viu una vida grisa i poc estimulant fins que un bon dia, en acceptar una substitució laboral, reconnecta amb l'entorn i descobreix que hi ha alguna cosa que dóna sentit a tot plegat. El mateix passa amb Tomàs, el personatge que interpreta Subirà, un autèntic astronauta que viu a la lluna, aïllat del món i tancat en el seu propi univers, intentant enviar la seva veu a la Terra. “L'home sense veu parla de la comunicació entre les persones, la soledat i la possibilitat de trobar un llenguatge comú, un traductor universal que ens serveixi per connectar amb els altres, encara que estiguin lluny”, detallen.

Hi ha funcions a La Planeta, avui (22 h) i demà (12 h i 21 h), i com a coproducció de Temporada Alta amb la Sala Flyhard, l'obra farà temporada del 24 de novembre al 3 de gener.

La ciutat del circ

També dins la programació de Temporada Alta, arriba l'últim espectacle de Cirque Éloize que, per primera vegada, introdueix la dansa contemporània al seu codi circense per a tots els públics. Combinant circ, música, teatre i ball, la prestigiosa companyia canadenca ha aixecat una ciutat que –com a Temps moderns de Chaplin– es rebel·la contra la rutina i la grisa uniformitat. Amb una successió de números de circ, projeccions audiovisuals i coreografies, l'acolorida fantasia vencerà la trista realitat. Les funcions són al Teatre Municipal , avui a les 22 h i demà a les 16.30 i 21 h.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Novel·la Gràfica

Jaime Martín i les trementinaires del Pirineu

Barcelona
Blaumut
Grup barceloní de pop, acaba de publicar el ‘Capítol 1’ del seu nou disc, ‘Abisme’

“Ara hi ha un consum excessiu de tot, sense gaudir de res”

Barcelona
girona

Torna ‘La consueta de sant Jordi’

girona
MÚSICA

La Franz Schubert Filharmonia presenta la nova temporada

BARCELONA
Crítica

Un guant

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA