crítica de teatre / «ratera (pura coincidència)

Una tarda al súper (mirant càmeres)

És un autèntic misteri, a vegades, què és el que impulsa a un programador a contractar segons què. Hi ha algun motiu que se'ns escapa pel qual Temporada Alta va decidir que Roger Bernat havia de ser al cartell d'aquest any. Ratera, ai, no, que és Pura coincidència –quantes vegades deu haver canviat de nom?–, també es podria titular Una tarda al súper (mirant les càmeres de seguretat de les caixeres). No hi ha reflexió, no hi ha espectacle, no hi ha teatre, no hi ha res. Bé, sí, hi ha un avorriment mortal. D'això n'hi ha a gavadals. La presentació de l'espectacle està farcida de frases pretensioses, com que «és el que el públic mai va imaginar veure en un teatre», que es tracta «d'una posada en escena» quan no n'hi ha cap, o que Roger Bernat construeix «arquitectures escèniques», quan demostra que ni tan sols és capaç de construir un discurs. Les imatges d'unes quantes càmeres de seguretat que graven com va arribant el públic i que es projecten posteriorment, intercalant text que en part prové de la peça Insults al públic (Peter Handke), juntament amb el públic, assegut, mirant-se a ell mateix, és tot el que hi ha. És tan poc, que ni tan sols t'ofèn. El pitjor que es pot dir d'un espectacle és que et deixa indiferent, com és el cas.

Creació i direcció: Roger Bernat Lloc i dia: Sala La Planeta, 14 de novembre del 2009


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona

Manrique salva el primer curs al Lliure amb un cartell molt popular

BARCELONA
ART

Clara Oliveras honora l’exili de l’avi al Mume a través d’una pala

La Jonquera
ART

El MNAC adquireix una pintura de Tamburini gràcies a una donació de la Godia

BARCELONA

La primera trobada de productors gironins d’arts escèniques serà el 18 de juny

salt
la bisbal d’empordà

Més de 40 espectacles i una aposta pel circ inclusiu en la Fira del Circ al Carrer

LA BISBAL D’EMPORDÀ
Sónar 2024

La IA ens farà la bugada, no les cançons

BARCELONA
Crítica

Aquells que moren quan estimen