crítica de teatre / «ratera (pura coincidència)

Una tarda al súper (mirant càmeres)

És un autèntic misteri, a vegades, què és el que impulsa a un programador a contractar segons què. Hi ha algun motiu que se'ns escapa pel qual Temporada Alta va decidir que Roger Bernat havia de ser al cartell d'aquest any. Ratera, ai, no, que és Pura coincidència –quantes vegades deu haver canviat de nom?–, també es podria titular Una tarda al súper (mirant les càmeres de seguretat de les caixeres). No hi ha reflexió, no hi ha espectacle, no hi ha teatre, no hi ha res. Bé, sí, hi ha un avorriment mortal. D'això n'hi ha a gavadals. La presentació de l'espectacle està farcida de frases pretensioses, com que «és el que el públic mai va imaginar veure en un teatre», que es tracta «d'una posada en escena» quan no n'hi ha cap, o que Roger Bernat construeix «arquitectures escèniques», quan demostra que ni tan sols és capaç de construir un discurs. Les imatges d'unes quantes càmeres de seguretat que graven com va arribant el públic i que es projecten posteriorment, intercalant text que en part prové de la peça Insults al públic (Peter Handke), juntament amb el públic, assegut, mirant-se a ell mateix, és tot el que hi ha. És tan poc, que ni tan sols t'ofèn. El pitjor que es pot dir d'un espectacle és que et deixa indiferent, com és el cas.

Creació i direcció: Roger Bernat Lloc i dia: Sala La Planeta, 14 de novembre del 2009


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
art

Els artistes catalans de tots els temps, junts en un diccionari en línia

barcelona
Cultura

Més capacitat per acollir fons documentals al futur arxiu comarcal de la Conca

Montblanc
ART

El Festival Vadart torna amb més art, música i enologia

Vilajuïga
Bernat Salvà
Periodista i escriptor

“Un llibre de viatges pot tenir la complexitat de la vida mateixa”

Barcelona

Torna el boomerang, l’espai musical inclusiu a la Mirona

salt
música

Eduard Costa publica l’enèrgic ‘Ben amunt’, el primer disc signat amb el seu nom

sant pol de mar
Novetat editorial

Jaume Planas dissecciona la fauna local d’un barri com n’hi ha tants

blanes
Música

Empúries acull un concert de músics exiliats

L’Escala
cultura

L’Arxiu Lafuente de Santander compra la col·lecció d’objectes culinaris d'Antoni Miralda

barcelona