La prodigiosa tècnica del pianista Alexandre Bodak

El concertista va actuar a Valls i a Montblanc en dos espectacles organitzats per l'associació Amics de la Música

Una de les característiques que defineixen la genialitat del pianista Alexandre Bodak és la seva tècnica demolidora, la pulsació vigorosa –possiblement supera les 400 pulsacions per minut–, el fraseig net i de molt refinada sonoritat, capaç d'arrancar de l'instrument els més subtils matisos expressius en un concert ple de contrastos, com el de Nits de Clàssics, tant de Valls com de Montblanc.

Tot i la seva gran tècnica, el temperament és prou romàntic per interpretar magistralment Schubert, Schumann i Rachmaninov, encara que és amb Chopin on dóna una rica i detallada expressió, un rigor insuperable i una càlida lectura pianística. Durant tota la seva vida s'ha especialitzat en la interpretació de l'obra de Chopin –confessa que després de quaranta anys de tocar la Balada ara la comença a conèixer.

En els dos concerts que ha fet per a Nits de Clàssics, Alexandre Bodak va oferir la seva gran tècnica i coneixement professional al servei d'una música gens fàcil, tocada amb un domini absolut.

En les obres d'Alberto Ginastera i Heitor Villa- Lobos hi va posar bon gust i molta cura a conservar la frase musical, amb un equilibri rítmic però, a la vegada, donant al tempo una màxima llibertat. No cal dir que Rachmaninov és un dels seus autors predilectes, i en les seves peces llueix la seva tècnica i qualitat pianística, sobretot en el Moment musical, amb molta seguretat.

En els Nocturns de Chopin va estar molt sensible, endinsant-s'hi i traient tot l'aroma que porten aquestes exquisides obres. Elegant i natural va estar en els Impromptus, en el fraseig i la qualitat de so. En la Balada va presentar un Chopin vigorós i a la vegada romàntic, de so i concepció formal; tan ben expressat que va arribar a tothom.

En el programa de Montblanc va variar la primera part. En l'Impromptus de Schubert, amb tota la seva dificultat, que és molta, no va perdre el gran contingut romàntic i expressiu d'aquesta obra i va saber abrillantar la inesgotable riquesa melòdica d'aquest autor. Art i tècnica va posar en la versió pianística que va fer Listz de l'escena de la mort d'Isolda de l'òpera de Wagner.

Alexandre Bodak, pianista exquisit..., és increïble presenciar la gran tècnica aplicada amb naturalitat i elegància, amb una intensa preparació de les seves obres. Així ho van valorar els dos públics que van assistir als concerts, obsequiats amb quatre regals per part del pianista. S'espera que es pugui gaudir del seu art la propera temporada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
cinema

Naomi Kawase, la germana japonesa de Lluís Miñarro

Barcelona
David Verdaguer
Actor

“Les persones no som planes, som polièdriques”

Barcelona
MÚSICA

Pérez Treviño desxifra en un llibre el ‘misteri’ del pianista Josep Colom

BARCELONA
cinema - drama

‘Thriller’ coreà amb segell femení basat en fets reals

cinema - drama / biografia

Maria Montessori, una pedagoga revolucionària

cinema - animació / comèdia

Garfield surt de la zona de confort de gat casolà

cinema - cinema bèl·lic

Russell Crowe rescata soldats a Filipines

cinema - drama

Hamaguchi signa una faula sobre la natura i el mal

música

El saxofonista holandès Benjamin Herman actua a l’Hotel Castell d’Empordà

la bisbal d’empordà