La campanya popular per a l'orgue de Montserrat recapta mig milió d'euros

Montserrat tanca avui la campanya d'apadrinament de tubs per al nou orgue que s'està construint a la basílica del monestir. Finalment, en els dos anys que ha durat la promoció, s'han recaptat 503.900 euros per la via de donacions d'entitats, empreses i particulars, diners que s'afegeixen als 800.000 euros que havia garantit en l'inici del projecte l'Obra Social de Caixa Penedès. El cost total de l'orgue és de 1.595.000 euros, dels quals 1.208.000 són per a despeses de fabricació i 387.000 per a les obres d'adequació de l'espai, una capella lateral al costat de l'altar de l'església. L'instrument, dissenyat per l'orguener Albert Blancafort, està ja molt avançat i la benedicció tindrà lloc el 20 de març, un cop s'hagi enllestit l'harmonització dels 4.242 tubs que l'integren. Tot i així, el concert inaugural no serà fins al 25 d'abril, a l'entorn de la festivitat de la Mare de Déu de Montserrat.

Els noms de les 3.788 persones individuals i entitats que hi han col·laborat es gravaran en plafons a la capella on s'ha instal·lat l'instrument. Finalment, la crisi ha passat factura al finançament de l'orgue, atès que dels tubs més cars –els de façana, de 10.000 euros, i pensats especialment per a les empreses– només se n'han apadrinat 9 d'un total de 56. Del total de 4.242 que té el nou orgue, n'han quedat 1.741 pendents d'apadrinar, cosa que l'abadia atribueix al context econòmic actual.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.