Cinema

Temporada Alta

El cinema, a escena

Temporada Alta 2018 ha programat nou pel·lícules inèdites, com ara la russa ‘Leto’, i l’estrena absoluta d’‘Entre dos aguas’, del cineasta gironí Isaki Lacuesta

També es projectaran els films de Pere Solés, David Gutiérrez i Alba Sotorra

Temporada Alta sempre ha bastit ponts entre dos mons que, moltes vegades, conviuen separats però que tenen moltes coses en comú: les arts escèniques i el cinema. El festival fa anys que explora nous camins de diàleg entre aquestes disciplines a través de diversos formats; sense anar més lluny, el mateix curtmetratge de presentació del festival, guardonat diverses ocasions.

En aquesta 27a edició, Temporada Alta inclou el cinema dins la seva programació proposant dos cicles: Cinema i Cine i escena. Dins d’aquest cicle es podran veure dues propostes que s’estrenaran per primer cop a Catalunya: Leto, de Kirill Serebrennikov, i Entre dos aguas, d’Isaki Lacuesta. Leto és un relat de ficció però que combina el triangle entre el protagonista, la persona que el protegeix artísticament i la seva dona amb la història de la creació del Leningrad Rock Club.

En la segona proposta, Lacuesta retorna a dos personatges que ja ens va presentar a una de les seves pel·lícules més memorables, La leyenda del tiempo . Dotze anys després, els espectadors es retroben amb l’Isra i en Cheíto, que ara ja es troben a prop de la trentena, després d’haver passat l’un uns quants anys a la presó i l’altre enrolat en la marina també des de ja fa un temps. Allà es retrobaran i els records de quan eren petits tornaran a la superfície. La necessitat de redempció i de reconciliar-se amb ells mateixos els tornarà a unir. La pel·lícula ha estat seleccionada en la secció oficial del Festival de Sant Sebastià i s’estrenarà per primer cop en el marc del festival gironí.

També, dins el mateix cicle, s’ha programat la pel·lícula Sotabosc, de David Gutiérrez Camps, una reflexió sobre un cas d’immigració africana que no ha aconseguit traspassar els límits de la societat europea i sobreviu en els marges de la nostra ciutat. El film, rodat en format documental, és una mena de western rural a mig camí entre l’hiperrealisme i la fantasia.

Altres films esperats que es podran veure al cinema Truffaut són Le livre d’image, de Jean-Luc Godard, una reflexió humanista i literària que homenatja el món del cinema i els grans mestres, que ens han educat per pensar en imatges; Comandante Arian, un nou projecte d’Alba Sotorra, guanyadora del Gaudí pel seu projecte anterior i que, en aquesta ocasió, se centra en el conflicte sirià, concretament en les Unitats de Defensa de la Dona, i Ara de Pere Solés, una reflexió sobre l’obsessió per la imatge i el culte al cos que domina la nostra societat, i que vol ser una pel·lícula per desestigmatitzar l’anorèxia.

Pel que fa al cicle Cine i escena, la selecció també és àmplia i variada. S’hi projectaran Mater, en què el director argentí Pablo d’Alo Abba adapta la peça al cinema agafant com a base el repartiment original de l’obra teatral El viento en un violín, de Claudio Tolcachir, i afegint-hi alguns personatges. A Impulso, d’Emilio Belmonte, es descobreix en format documental l’univers de Rocío Molina.

Projectes i premis

Dins el projecte The One Project, en què es proposa a un artista provinent de les arts escèniques la creació d’un curt cinematogràfic, s’estrena Restos de coses, de Xavier Bobés i Salvador Sunyer Vidal. La primera producció d’aquest projecte, The missing part, protagonitzat per Baró d’Evel, continua la seva trajectòria internacional i ha estat distingit amb diversos premis.

Pel que fa al premi Temporada Alta Cine i Escena vol guardonar el millor curt que uneixi el món del cinema i el món de l’escena. Un jurat format per professionals del cinema ha triat els cinc curts finalistes, que es projectaran a Temporada Alta, i un jurat de professionals de les arts escèniques triarà el guanyador, que es farà públic també en aquest mateix acte que tindrà lloc el 17 de novembre.

La programació de cinema s’ha fet amb la col·laboració del Col·lectiu de Crítics de Girona i el cinema Truffaut, seu on es projectaran les pel·lícules.

LA DATA

30.7.2007
Mor Ingmar Bergman, guionista, cineasta i director de teatre suec, figura clau de la història del cinema


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic