Arts escèniques

També amb Jan Fabre

El cap de setmana de programadors del Temporada Alta inclou una desena de títols contemporanis i invita al debat

En el cartell, que seguiran uns 90 programadors (molts d’ells, internacionals), torna Angélica Liddell

El director del Temporada Alta, Salvador Sunyer, s’agafa a la demanda d’obrir el debat. Els 20 treballadors que van denunciar abús de poder, comportaments masclistes i assetjament laboral per part de Jan Fabre a membres de la seva companyia (en una carta publicada fa unes setmanes) convidaven a fer-hi una reflexió conjunta. Ahir hi havia inscrits 87 programadors (32 de catalans) en el cap de setmana de creació contemporània. Sunyer admet que cal que aquests creadors, que són els que roden més per Europa, surtin de sota els paraigües dels cicles per entrar en la normalitat de la programació.

Hi ha propostes tan diferents com l’espectacle de circ i poètica visual de Baró d’Evel. O la construcció d’un espectacle en què un robot comença a importunar la humanitat (Uncanny Valley, dels Rimini Protokoll). Lali Ayguadé signa una nova coreografia, Here, en una proposta en què torna a ballar i en què decideix compartir direcció i autoria amb Guillem Chatir. Ballen com si fossin elements nous d’un ecosistema creat per una cantant lírica que va individualitzant, a partir de la imposició d’unes normes, que cadascú l’interpreta de manera diferent. Diego Sinniger també reflexiona sobre les tensions entre pare i fill en la seva coreografia, que fusiona contemporània i els moviments de hip-hop que aporten emoció. Angélica Liddell presenta una mirada quasi mística de Génesis 6, 6-7, trencant l’autoprohibició d’actuar a l’Estat espanyol que es va marcar ella mateixa. El flamenc ve representat per l’actuació del Niño de Elche i pel film d’Impulso, protagonitzat per Rocío Molina.

Agnès Mateus i Quim Tarrida admetien ahir la seva contrarietat pel fet de presentar el seu muntatge sobre el feminicidi i la violència de gènere (Rebota, rebota y en tu cara explota) en el mateix programa en què apareix Jan Fabre (The generosity of Dorcas). Mateus advertia que diumenge se sumaria al col·lectiu de persones que informarien els espectadors d’aquest muntatge de la situació del controvertit director. El festival també ha optat per informar-ne en un comunicat en què apareixen les opinions dels membres de la companyia. De moment, només 6 persones han demanat que els tornin els diners de les entrades perquè no volen assistir a aquest espectacle. Macho man, de Rigola, també denuncia en un espectacle instal·lació la violència masclista.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona