Cultura

Sampietro tria Welles i Huston a la Filmoteca

La Filmoteca de Catalunya ha ofert a l’actriu Mercè Sampietro carta blanca perquè elabori un cicle (com ja van fer abans Juan Marsé i Sergi López). L’actriu s’ha decantat per les primeres pel·lícules que li han vingut al cap: Dublineses (John Huston, 1987), Sense perdó (Clint Eastwood, 1992) i El cuarto mandamiento (Orson Welles, 1942). També hi ha inclòs films en què ha intervingut com ara Silencio roto (Montxo Armendáriz, 2001), Lugares comunes (A. Aristarain, 2002) o Gary Cooper que estás en los cielos (Pilar Miró, 1980).

Gaudí d’Honor el 2018 i amb una trajectòria en el teatre, la televisió i el cinema, l’actriu Mercè Sampietro ja va ser objecte d’un homenatge a la Filmoteca de Catalunya l’any 2006. El cicle es compon en total d’una dotzena de títols que dibuixen alhora el perfil de l’actriu i el de la Sampietro espectadora de cinema. La selecció de la Sampietro cinèfila mostra el gust per grans directors com Clint Eastwood, Orson Welles, Carlos Saura, John Houston. “La meva passió pel cine va començar al barri, perquè em va embogir el cinema, no vaig trobar un refugi meravellós on trobava coses que no creia que existissin en la fosca postguerra”. Respecte a les seves moltes participacions en films dirigits per dones (Pilar Miró, Gracia Querejeta i Judith Colell, entre altres), Sampietro va negar que aquest hagi estat el secret del seu grau d’èxit. “La clau és que són pel·lícules que han estat bé; no faig molta diferència entre projectes dirigits per dones o per homes”, va manifestar en la presentació que es va fer ahir al migdia a la Filmoteca.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Springsteen a l’oest

BARCELONA

Música, compromís i moltes ganes de “tornar-ho a fer”

SANTA PERPÈTUA DE MOGODa

La reserva musical protegida

Celrà
Mirador

Les màscares de Dylan i Scorsese

Un ‘toter’ llaminer

Barcelona
Brillantor encegadora
Crítica
cinema

Brillantor encegadora

Olot recupera la memòria històrica del Centre Obrer

Olot

Jordi Morell i els ecos de la guerra a Celrà

Celrà

Unes 20.000 persones s’acosten al Parc de la Devesa de Girona en la cinquena edició del Festivalot

girona