Arts escèniques

“No vull tenir fills en un món així”

L’aclamada companyia Peeping Tom arriba avui i demà al Grec amb el seu nou muntatge: ‘Kind’

Ahir a la roda de premsa a la seu del TNC, el director de l’entitat, Xavier Albertí, i el del Grec, Cesc Casadesús, es mostraven satisfets per la incorporació a la cloenda del Grec de l’espectacle Kind, que és, des del 2011, la primera peça que Gabriela Carrizo i Franck Chartier codirigeixen com a nova creació i que, a diferència de les anteriors de la trilogia –Vader i Moeder, Kind té lloc en un entorn exterior, en un bosc amb arbres i penya-segats imponents. El repartiment de Kind es compon de cinc ballarins i una mezzosoprano. Entre els anècdotes, Albertí i Casadesús van explicar que els membres de la companyia belga Peeping Tom es van quedar fascinats de poder recuperar materials de produccions anteriors als magatzems del TNC, fins i tot unes muntanyes de Montserrat que, tal com va explicar Carrizo, esdevindrien un eix per a la coproducció. Kind és una obra multidisciplinària que viatja al fons de la ment i dels tabús humans. Segons Carrizo i Chartier, la idea els va venir quan una ballarina de la companyia va exclamar: “No vull tenir fills en un món així.”

Tal com expliquen els seus responsables, Peeping Tom és una companyia de dansa i teatre amb una llarga història d’amor amb Barcelona. En aquesta ocasió tanquen la trilogia familiar i el Grec d’enguany amb una peça creada a la ciutat. Després de Vader i Moeder. tornen a mirar el món des dels ulls d’un nen.

Des del Grec 2012, aquesta companyia viu una relació d’amor amb Barcelona, sempre despertant expectació molt abans que s’alci el teló: “No és només pel domini sobrehumà del cos que demostren alguns intèrprets, sinó, en especial, per les atmosferes pertorbadores amb què embolcallen unes reflexions lúcides i no exemptes d’humor. Prenen la forma d’unes imatges hiperrealistes d’una bellesa enlluernadora emmarcades en escenografies especialment suggeridores. Qui els ha vist un cop procura no perdre’s una actuació posterior.” Els va passar als espectadors que van veure el 2014 Vader, primer muntatge que explorava les fantasies i la realitat en la ment d’un pare, ara avi, ingressat en una residència. Dos anys més tard, Moeder aplicava tendresa i sarcasme a conceptes com la maternitat i la memòria. Kind adopta el punt de vista d’uns nens i nenes i d’uns adolescents amb tantes pors i desitjos com nosaltres mateixos, amb eleccions difícils de prendre, ansietat, dubtes, canvis físics traumàtics... Tot passa en una escenografia que suggereix el territori ignot on el món exterior i el món interior dels infants es confonen i combinen, un bosc amb grans arbres i abruptes penya-segats que ha estat imaginat a partir del treball amb nens i adolescents durant el procés de creació i que s’acompanya d’una ambientació sonora amb un paper destacat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic