Art

Els sons imprevistos

L’artista colombiana Lucrecia Dalt proposa un concert performàntic imbricat amb l’arquitectura del pavelló Mies van der Rohe, dins del festival Sónar+D

Dazwischen és una paraula alemanya que designa un espai intermedi. I Dazwischen és el nom de la proposta deslocalitzada del festival Sónar+D al pavelló Mies van der Rohe en tres sessions, aquest dijous, divendres i dissabte, a les 22.30 h. L’icònic edifici la té, aquesta condició d’estar situat entre dues realitats, la interior i l’exterior, un dins i un fora difícil de delimitar. “No saps on comença i on acaba el pavelló”, diu la investigadora d’art Sonia Fernández Pan.

Amb la música passa exactament el mateix, que és impossible fixar el seu camp d’expansió. I encara més ho és la música de l’artista colombiana Lucrecia Dalt, la convidada d’aquest Sónar+D que s’allotja a l’emblemàtic monument del moviment arquitectònic modern. I ja és la setena vegada que col·laboren, i sempre amb el repte d’explorar la sonoritat del pavelló per camins diferents.

Música en context

El de Lucrecia Dalt té la particularitat de la “música en context”, és a dir, que el concert performàntic que ha concebut (tot i que una cosa és el que té preparat i l’altra el que realment acabarà passant) només té raó de ser en aquest lloc, explica Lluís Nacenta, que ha fet equip amb Fernández Pan per comissariar la iniciativa.

Aquesta artista, enginyera geotècnica de professió i que viu a Berlín, està bregada en interrogar els sons fins que li revelen com habiten els espais. Al pavelló Mies la investigació ha estat exhaustiva, des dels efectes que tenen en els marbres (inclús s’ha preocupat de saber d’on procedeixen), passant per la seva repercussió en el bosc que l’acarona, fins al seu impacte en l’escultura de Georg Kolbe que fon la seva mirada en la foscor de les aigües de l’estanc del pati.

Lucrecia Dalt ha tingut presents altres factors per idear el concert: des de la llum fins als sons externs que s’imbricaran inevitablement amb els de la seva taula de mescles, sigui el d’un grill, sigui el d’un cotxe. Nou altaveus col·locats estratègicament en diferents punts del pavelló estimularan els espectadors a deambular a la recerca de l’inesperat i l’imprevist. Als sons s’hi intercalaran veus en bona part poètiques. En la intervenció també hi prendran part Camille Mandoki, Sarah Winters i Jordi Salvadó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic