Cinema

El “caprici” d’Almodóvar, a Venècia

El cineasta Pedro Almodóvar va idear el seu primer curtmetratge, The human voice, presentat ahir a Venècia, com “un experiment de llibertat”. Per això, a l’hora de reinterpretar el clàssic de Jean Cocteau, ho va fer a més en anglès i modernitzant la seva desconsolada protagonista, a qui Tilda Swinton dona vida. “Crec que serà l’última vegada que tornaré a molestar el text de Cocteau amb la meva adaptació”, va bromejar el realitzador manxec, que ha tornat a la mostra veneciana un any després de rebre un lleó honorífic per a estrenar aquesta obra fora de concurs.

The human voice versiona lliurement el monòleg de Cocteau (1930) en el qual una dona abandonada suplica per telèfon el retorn de la seva amant. És un text que de fet ha tret el cap en diverses obres anteriors del cineasta. Carmen Maura l’emula a La ley del deseo (1987) i va estar en l’origen del Mujeres al borde de un ataque de nervios (1988), una de seves obres de més èxit. Ho va reconèixer ell mateix declarant que “ha estat molt fèrtil i d’alguna manera la situació d’una dona abandonada sola al límit de la bogeria que comparteix el dol amb un gos també abandonat al costat de la maleta feta és una situació dramàtica que sempre m’ha estimulat”. La dona la interpreta de manera superba Tilda Swinton, que va explicar que treballar per a Almodóvar ha estat un “somni fet realitat”.

Més projectes

Als seus 70 anys, Almodóvar no pensa a jubilar-se. Al contrari, ahir ja va anunciar que està pensant fer un “un western molt particular” titulat Extraña forma de vida i una mena de distòpia sobre les sales de cinema que desapareixen. Ciència-ficció?



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic