Cultura

La Cubana i Cirque du Soleil reactivaran el teatre

L’arrencada del 2022 insisteix en títols llaminers

Les productores confien a tornar al 100% d’aforament per garantir-ne la viabilitat

Apostes com ara La Cubana (Adeu, Arturo), Cirque du Soleil (Luzia), Tricicle (que dirigeixen la reposició de Forever young) i el retorn d’ A chorus line al Tívoli (impulsat per Antonio Banderas, des del Soho CaixaBank) seran els caps de cartell de la segona part de la temporada. Els teatres han pitjat l’accelerador a fons, per sortir de les ombres de la pandèmia. Bona mostra és l’arrencada del curs amb títols com ara Cantando bajo la lluvia, Billy Elliot, Fame i T’estimo si he begut, que encara allargaran (alguns mesos; d’altres, poques funcions) estada a la cartellera. Avui, per cert, és la darrera oportunitat per visitar l’exposició de La Cubana que ha celebrat els seus 40+1 anys, a Sitges. Hi han passat més de 20.000 persones.

El Festival Grec (que aquest any ha rebut un notable impuls pressupostari amb l’aportació del Ministeri de Cultura en concepte de cocapitalitat) serà un dels nous reclams que situï les noves produccions. Abans, arribarà la quinzena de Dansa Metropolitana , que s’ha conjurat a seguir ampliant el radi d’actuació per donar més xarxa a la dansa, a Barcelona. Quan va néixer, tot i el festival estratègic de dansa a Olot, semblava una duplicitat estranya. Ara, que el Sismògraf , deixa de ser estratègic, pot ser un bon recurs per fer visibles bona part de les produccions locals.

A finals de mes, Valls celebra les seves Decennals (que ultrapassen molt el seu vessant escènic i musical per acollir propostes de cultura popular, i de tot tipus de tradicions), que van quedar aturades per la pandèmia de l’any passat. És el primer cop que les mouen d’any. També a partir del març, a Manresa celebren els 500 anys de l’arribada d’Ignasi de Loiola a la ciutat . La seva estada va propiciar el naixement dels jesuïtes. La ciutat completa el vessant religiós amb un cartell prometedor d’accions per situar Manresa com a nou punt turístic i cultural com a final del camí ignasià. També el 2022 està previst que torni el Festival de Pallassos de Cornellà (es va anul·lar el 2020 de la pandèmia).

El dilema és fins quan caldrà aguantar les platees fins al 70%. De moment, la mesura s’ha allargat 15 dies més. Les programacions dels musicals de gran reclam sembla que han buidat assistències als teatres públics i, sobretot, als de petit format. Sembla que la reculada al 70% d’aforament va trencar la confiança del públic, que ha deixat de comprar per avançat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

La nova proposta familiar del Temporada Alta exhaureix gairebé les entrades

GIRONA
Crònica
música

Que mai s’acabi l’alegria

Girona
Tot Recordant

Àngel Casas, estrella de Televisió de Catalunya durant la dècada dels vuitanta

Festival de Sant Sebastià

Tot passa pel cos

sant sebastià
Crònica
festival TNT

El minimalisme fet atmosfera

Terrassa

Correllengua al cor de Girona per homenatjar la figura de Joan Brossa

GIRONA
Festival de sant sebastià

‘La sociedad de la nieve’, de J.A. Bayona, premi del públic a Donostia

Barcelona
POLÍTICA

La solidaritat artística amb la Casa de la República, en una mostra a Girona

GIRONA
CULTURA

Mor el reconegut pintor, escultor i dibuixant Jaume Cases