Cinema

Crítica

cinema

Falsificació

A més de fer-ho com a actor, Sean Penn s’havia guanyat un cert prestigi com a director abordant el pas a la vida adulta (The indian runner), el dolor davant la violació i assassinat d’una nena (El jurament) o la recerca de la felicitat enmig de la naturalesa (Into the wild). Fins en les situacions més dramàtiques mantenia la solidesa i la contenció. El prestigi va ensorrar-se quan, l’any 2015, va presentar a Canes The last face i va provocar una certa vergonya d’altri per la fatuïtat, la pretesa transcendència, amb què mostra la relació amorosa entre la directora d’una ONG (Charlize Theron) i un metge espanyol (Javier Bardem) cooperant a l’Àfrica central. Tot sembla fet desesperadament per commoure i així cada moment vol ser intens, però resulta d’una falsedat absoluta. Alguna cosa semblant, tot i que sense arribar a tanta ridiculesa, passa amb El día de la bandera , en què Penn dirigeix i a la vegada protagonitza per primer cop un film.

Basada en fets reals, narra la relació inevitablement complicada entre la periodista Jennifer Vogel (Dylan Penn, filla del director i de Robin Wright) i el seu pare, John, un estafador compulsiu que, als últims anys noranta, va arribar a imprimir vint milions de dòlars falsos. Un personatge que, al capdavall, encarna l’altra cara del somni americà. Amb una mare alcohòlica, la filla, però, s’estima més el pare, afectuós i sempre disposat a mentir sobre com canviarà de vida.

Hi ha molts de crits amb el contrapunt d’unes imatges crepusculars (més buides que belles) de camps de blat amb una veu narrativa xiuxiuejant que embafa.

Penn va filmar amb pel·lícula analògica, com si el seu gra donés més veritat, però tot sembla més aviat una falsificació.

El día de la bandera
Director: Sean Penn. Int.: Dylan Penn, Sean Penn
EUA, 2021


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic