Arts escèniques

El Mercat de les Flors explora entre els límits de dansa i tecnologia

Un nou treball interactiu de Kònic thtr, fundada a principis dels 90 a Catalunya, arrenca dijous el cicle

Una beca Marie Curie ha finançat el treball d’Institut Stocos que vincula Intel·ligència Artificial amb la coreografia efímera

El Mercat de les Flors completa la temporada amb el cicle Dansa i Tecnologia, que presenta les experimentacions de l’Institut Stocos (Embolied machine) i de Kònic thtr (Intel·ligències múltiples In_Exo Corpòries) en format de dos espectacles, des de dijous i fins diumenge. Khònic Thtr és una plataforma d’artistes i , que des de principis dels anys 90 indaga en com introduir la tecnologia i la ciència a la representació escènica. El Mercat de les Flors presentarà la temporada vinent el 21 de juny.

Intel·ligències múltiples In_Exo Corpòries es representa a la sala Pina Bausch, des de dijous i fins dissabte (19h). En la seva posada en escena es prova de trobar la relació entre els elements humans amb els no humans i les seves possibles interaccions. De fons, hi ha una denúncia a la imposició jeràrquica de la humanitat respecte les altres espècies de la Terra. El dispositiu interactua amb els cinc intèrprets a l’escena que fan exploracions que alternen el micro (des de dins del cos) i el macro (el cos situat en un paisatge). Rosa Sánchez i Alain Baumann són els impulsors de la línia conceptual, creativa i tecnològica de Kònic Thtr&lab.

L’Institut Stocos és el camp d’investigació de la coreògrafa i ballarina Muriel Romero i del compositor Pablo Palacio. Aquest grup, que va començar a presentar espectacles al voltant del 2008, també inclou la intel·ligència artificial en la seva dansa. És la fórmula que detecten per mirar de conservar una experiència com la dansa en viu, per naturalesa, efímera. Stocos ha tingut una beca Marie Curie per indagar durant dos anys en com sintetitzar llum i so fins a convertir-lo en companys de ball a l’escena. Embodied machine es podrà veure a la sala MAC ( només dissabte i diumenge). A la peça hi balla Muriel Romero, aportant informació a la intel·ligència artificial per generar una alteritat amb la que interactuar-hi a través de la coreografia. Romero, que va començar la seva trajectòria amb coreògrafs com William Forsythe o Jirí Kylián, va fundar amb Palacio l’Institut Stocos, des del qual analitzen i desenvolupen la interacció entre gestos, sons i imatgeria visual. Se serveixen de la tecnologia per evolucionar la dansa i la música.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

cinema

Naomi Kawase, la germana japonesa de Lluís Miñarro

Barcelona
David Verdaguer
Actor

“Les persones no som planes, som polièdriques”

Barcelona
MÚSICA

Pérez Treviño desxifra en un llibre el ‘misteri’ del pianista Josep Colom

BARCELONA
cinema - drama

‘Thriller’ coreà amb segell femení basat en fets reals

cinema - drama / biografia

Maria Montessori, una pedagoga revolucionària

cinema - animació / comèdia

Garfield surt de la zona de confort de gat casolà

cinema - cinema bèl·lic

Russell Crowe rescata soldats a Filipines

cinema - drama

Hamaguchi signa una faula sobre la natura i el mal

música

El saxofonista holandès Benjamin Herman actua a l’Hotel Castell d’Empordà

la bisbal d’empordà