Cultura

Relleu generacional a Vic

El Mercat de Música Viva tanca la 34a edició amb 120.000 persones gaudint de 57 concerts en vuit escenaris i cent empreses acreditades per primer cop

Ernest Crusats (La Iaia) va presentar divendres el seu primer treball en solitari

El Mercat de Música Viva de Vic va tancar ahir la 34a edició amb prop de 850 professionals del sector de la música acreditats (una xifra que creix un 25% respecte a l’edició del 2021 –marcada encara per la pandèmia– i un 10% més que el 2019, la darrera que es va celebrar amb normalitat) i unes 120.000 persones de públic. A aquest balanç “molt positiu”, segons el director artístic de la fira, Marc Lloret, s’hi afegeix també la satisfacció de veure com cent empreses s’acreditaven al Mercat per primer cop, la qual cosa constata, segons Lloret, “que hi comença a haver un relleu de professionals que creuen que el Mercat és un punt de trobada interessant per engegar la temporada”. A Vic s’han celebrat enguany un total de 800 reunions ràpides dins l’espai speed meetings, 82 presentacions de projectes i empreses (pitchings), i una dotzena de reunions sectorials i de treball amb associacions i entitats, amb presència de 94 professionals de fora de l’Estat espanyol.

57 concerts

Entre els 57 concerts en vuit escenaris diferents que s’han pogut veure aquests quatre últims dies a Vic destaquen estrenes com les de Núria Graham (que dimecres va obrir la nova edició de la fira amb un avançament de Cyclamen, disc previst per al mes de gener) i Ernest Crusats, en la seva primera aventura discogràfica després de la dissolució de La Iaia. Ahir, Lal’ba, Pupil·les i Delafé y las Flores Azules van cloure els concerts de la plaça Major i Roba Estesa i 31 Fam, entre d’altres, els de l’escenari El Sucre.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

On eres, Mey Rahola?

BARCELONA
Sopa de Cabra
GRUP DE MÚSICA

“Venir a Barcelona, al començament, era com un malson”

BARCELONA

Filmin aposta per produir

Barcelona

La Simfònica de Cobla i Corda canta des del cor

girona

Actes previs a l’Any Domènech Montaner

Barcelona

Tarta Relena: “Ens agrada el límit entre el profà i el sagrat”

girona

El nou festival L’Incívic neix demà al Centre Cívic de Porqueres

porqueres

Mor Hans Magnus Enzensberger, un alemany lúcid

barcelona

La presencià catalana, una constant a Mèxic

Barcelona