Cultura

Crítica

dansa

Tot just a l’inici

En alguna ocasió, Mal Pelo ha obert les portes de la nau on assaja al Mas Espollà (Celrà) per mostrar-hi un espectacle en procés de creació. En el cas de Double Infinite. The bluebird call, María Muñoz i Pep Ramis (fundadors i ànima de la companyia que, com fan de tant en tant entremig dels muntatges en què comparteixen l’escenari amb altres ballarins, s’hi retroben com a duo) han optat per presentar-ne el work in progress a la sala Kropotkin de la Factoria Cultural Coma Cros: un espai amb arcades que sembla en procés de transformar-se i que, en el seu estat de trànsit indefinit, els creadors de Mal Pelo han sabut aprofitar per desplegar-hi el talent escenogràfic atresorat amb el temps a través d’una recerca constant i la relació amb una diversitat de membres i col·laboradors de la companyia.

També per demostrar-hi la bellesa dels seus gestos i la saviesa per ocupar un espai amb els seus cossos, siguin en moviment o, cada cop més a mesura dels anys, en una quietud en tensió.

Segons va explicar Pep Ramis al final, aquest espectacle tot just fa dues setmanes que ha començat a prendre forma. Al darrere, però, hi ha el treball de Mal Pelo, de manera que s’hi entreveu el seu món en mutació que continua pensant sobre què som, sempre amb l’animal a l’esquena. Muñoz i Ramis no estaven sols a l’escenari (ni al darrere), en què també hi eren el violinista Joel Bardolet, el violoncel·lista Bruno Hurtado i la soprano Quiteria Muñoz. Encarnen una mena de personatges beckettians, a frec de l’absurd en un món on semblen cansats, fins un de l’altre, però hi esperen que la imaginació esclati i que l’ocell blau que crida dins del cor s’alliberi. The bluebird call tot just ha començat a existir (fent-se visible com un esbós en una sala que evoca el nom d’un anarquista utòpic) al final del Temporada Alta, al qual se suposa que tornarà l’any vinent enriquit amb la seva maduració.

The bluebird call
Direcció i interpretació: María Muñoz i Pep Ramis (Mal Pelo)
Factoria Cultural Coma Cros, de Salt, 9 de desembre. Festival Temporada Alta


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

art

Mor l’única dona que va deixar Picasso

Literatura

La biografia de Tom Sharpe revela el terror rere l'humor

Llafranc
Mirador

Fotografia revolucionària

Música

Mor Astrud Gilberto, la “noia” d’Ipanema

Sònia Casas s’endú el Premi Nèstor Luján amb una novel·la sobre Gaudí

barcelona

La 28a Fira de Circ al Carrer de la Bisbal reforça l’aposta pel circ contemporani

LA BISBAL D’EMPORDÀ
patrimoni

Cultura elimina després de 40 anys la passera provisional de la seva seu a la Casa Solterra

girona
Música

Una dotzena de propostes de música en viu als parcs i barris de Girona, a la setena edició de Notes al Parc

Girona

Dos concerts gratuïts de música clàssica al Bogatell

Barcelona