Art

Claudi Casanovas explora el foc de l’origen a ‘Màter’

El ceramista exposa al Museu de la Garrotxa cinc peces de gres i sis gravats, en els quals ha treballat durant tres anys inspirat en la mística Angela Volpini

L’artista Claudi Casanovas, un dels ceramistes catalans de més projecció internacional, exposa fins a l’1 de maig, a la Sala Oberta del Museu de la Garrotxa, la seva obra recent. Màter consta de cinc grans peces ceràmiques en gres i de cinc gravats a l’aiguafort també de gran format que prenen com a motiu les mateixes escultures. Aquest és un projecte en el qual Casanovas ha treballat els últims tres anys, acompanyat de les lectures de la visionària italiana Angela Volpini, que entre el 1947 i el 1956, quan era una nena, va tenir una sèrie d’experiències místiques al voltant de les aparicions de la Verge. El títol fa referència a les deesses mare intemporals, des de les venus paleolítiques fins a la Venus de Willendorf, passant per la verge Maria del pensament cristià. El mateix Casanovas argumenta que bé podria haver-la titulat “Origen”, tant a gran escala, en el sentit de creació de l’univers, com en la més petita, en al·lusió al naixement individual, per acabar englobant “des de la vida de les galàxies a la germinació embrionària” i fins i tot “l’origen sense origen: la divinitat”.

El procés de treball d’aquest artista singular, reservat i alhora descomunal, es posa de manifest en l’elecció dels gravats que acompanyen les ceràmiques, que no es basen en les peces acabades, sinó en les que va considerar fallides i, per tant, va descartar, de manera que fa memòria també de l’origen de la creació.

A més de les obres a la Sala Oberta 2, al claustre del mateix museu d’Olot hi haurà tres peces d’una sèrie anterior de l’artista, El jardí de la lluna plena, del 2015, instal·lada parcialment a la vila de l’estudi d’arquitectura RCR, a la Vall de Bianya, i que l’artista defineix com “pedres emergents sortides de la terra, denses i introvertides”. Per completar el recorregut, a més de la consulta d’un llibre que recopila la seva trajectòria i les successives troballes i sèries a què ha donat lloc, es pot veure el documental d’una cineasta xinesa que aporta una mirada a l’obra de Casanovas des d’un altre context cultural.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic