Cinema

Les novetats

a les sales i a la pantalla petita

Una història ‘indie’ d’alcohol i expiació

Andrea Riseborough està nominada a millor actriu protagonista pel paper de mare alcohòlica a ‘To Leslie’

El suport d’estrelles a aquest petit film ha fet que l’acusin d’incomplir el ‘fair play’ de l’Acadèmia de Hollywood

Sempre hi ha alguna sorpresa quan es fan públiques les nominacions als Oscar. El 24 de gener passat, quan es van anunciar les del 2023, hi va haver un nom que va cridar l’atenció a l’apartat de millor actriu: Andrea Riseborough, per To Leslie , una petita cinta independent que s’estrena avui als cinemes. La resta de finalistes, o bé tenen un nom conegut o treballen en una pel·lícula que ha destacat, o totes dues coses: Cate Blanchett, per Tár; Ana de Armas, per Blonde; Michelle Williams, per Los Fabelman, i Michelle Yeoh, per Tot a la vegada a tot arreu.

L’aparició de sorpresa d’Andrea Riseborough, una actriu anglesa de 41 anys poc coneguda, però apreciada pels companys per films com ara Amsterdam o Birdman, ha portat cua. Després de controvèrsies anteriors, l’Acadèmia de Hollywood ha creat una estricta normativa de fair play per evitar que les votacions es vegin afectades. Dotzenes d’actors de primera línia han expressat públicament el suport al treball d’Andrea Riseborough i han ajudat a fer-la finalista: Kate Winslet, Cate Blanchett, Jennifer Aniston, Charlize Theron, Edward Norton, Jane Fonda... Aquesta mena de campanya encoberta va fer que l’Acadèmia es plantegés si retirava la candidatura, però finalment no ho va fer.

El fum de la polèmica no hauria de tapar els mèrits d’Andrea Riseborough en la seva interpretació d’aquest personatge real: una mare soltera de l’Oest de Texas que guanya la loteria i malbarata la fortuna en festes, alcohol i drogues, mentre desatén el seu propi fill. To Leslie és la crònica d’un descens a l’infern de l’alcoholisme i és també, en consonància amb els gustos de l’acadèmia i de la societat nord-americana, una història de redempció. Michael Morris, un prolífic realitzador televisiu (Better call Saul), ha dirigit aquest film, que s’ajusta al 100% als cànons i clixés del cinema independent nord-americà, fins al punt de fer-se massa previsible.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic