Art

Roman Ondak i Tàpies dialoguen en una exposició

Les obres de l’artista eslovac comparteixen espai amb el català en una mostra a la Fundació Tàpies que es podrà visitar fins el 22 de novembre

L’artista eslovac Roman Ondak i una recopilació del fons de la col·lecció d’Antoni Tàpies comparteixen espai a la Fundació Tàpies en una exposició que rellegeix, fa dialogar i combina les creacions dels dos artistes. La mostra Roman Ondak. Infinitum agrupa escultures, instal·lacions espacials i fotografies rendint homenatge a allò que és quotidià a través d’experiències personals del passat amb membres familiars o objectes trobats i modificats. Tàpies. Fustes, papers, cartons i collages aplega una trentena de dibuixos i fustes de Tàpies de la dècada de 1960 i 1970 que posen èmfasi en la precarietat dels materials, l’empremta de l’artista i el missatge que volia comunicar. La mostra es podrà visitar fins el 22 de novembre.

Segons recull una informació de l’ACN, l’obra de Roman Ondak pertany a la generació d’artistes que van redescobrir l’art conceptual, el readymade i la performance desenvolupats al seu àmbit geogràfic durant les dècades de 1960 i 1970. Amb aquesta tradició com a teló de fons, l’artista parteix de l’observació de la realitat quotidiana amb l’espai i el temps com a protagonistes i eix principal de les seves obres.

Roman Ondak. Infinitum es mou entre la ficció i la realitat alternant situacions o objectes. L’artista, que va aprendre a entendre l’existència de divisions i classificacions d’inclusió i exclusió socials, aborda a la seva obra altres patrons de comportament, diferents possibilitats socials i polítiques alternatives.

L’eix principal de la mostra està construït per tres obres – Zone, Infinity i Inside Out– que busquen, segons ha explicat el mateix artista, que els espectadors “es vegin reflectits a ells mateixos”.

D’altra banda, Tàpies. Fustes, papers, cartons i collages mostra una faceta del treball de l’artista català que, segons Núria Homs, comissaria de l’exposició, “destaca una sèrie de valors com la pobresa, la fragilitat, la vulnerabilitat i fins i tot el dolor a partir de l’expressivitat dels propis materials”.

L’exposició pretén mostrar obres poc vistes o desconegudes per al públic a través de peces provinents no només del fons de la col·lecció, sinó també cedides de préstecs nacionals i internacionals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Joan Colomo
El músic de Sant Celoni publica ‘Tecno-realista’

“Em calia cantar contra Elon Musk i el tecno-optimisme”

Barcelona
art

L’equip de comissàries de ‘Miró-Picasso’ i el crític d’art Eudald Camps, Premis GAC

barcelona
música

El Festivalot torna a la Devesa, després de passar pels barris

girona
art

Un Degas a Todocolección per 926 euros

barcelona
TEATRE

El Lliure de Gràcia debat íntimament sobre el feixisme a ‘Retrat de l’artista mort’

BARCELONA
LLETRES

Rosa Regàs desgrana sense tabús la seva vida en el llibre ‘Un llegat’

LLOFRIU
música

Buhos, Els Amics de les Arts, Mishima i Ambauka, al Festival Inspira

ripoll

El fiTM presenta un cartell amb un ampli ventall estilístic

LA BISBAL D’EMPORDÀ
ART

Una exposició de Gabriel Casas, entre la programació del festival Lumínic

SANT CUGAT DEL VALLÈS