Cultura

Jean Giraud, Moebius, afirma que encara se sent "un nen en el món de l'art"

Saló del Còmic

El dibuixant francès Jean Giraud, més conegut com a Moebius, reconegut mundialment com un dels grans autors de còmic, assegura sentir-se encara "com un nen en el món de l'art".

Convidat d'honor en el XXVI Saló Internacional del Còmic de Barcelona que acaba aquest diumenge, Moebius ha confessat que encara pretén ser un artista "lliure i fort".

L'autor del mític western El Tinent Blueberry (revista Pilote, 1963) ha revelat que ja des de petit va adoptar dues maneres de treballar: còmics o historietes d'una banda, i art, "però no art real sinó imatges", per un altre. "Un món per a nens i un altre per a adults", ha resumit. El món per a adults segueix sent per a aquest artista, nascut el 1938 a la localitat francesa de Nogent-sud-Marne, alguna cosa "molt llunyana" que tem, encara que ha confessat que no pot evitar sentir un "desig inexplicable" cap al món dels nens.

Al llarg de la seva carrera l'artista ha utilitzat dues firmes diferents, Gir i Moebius, per distingir entre aquests dos móns i entre dues maneres d'entendre l'art.

"La firma Gir és alguna cosa tancada per tot arreu", ha explicat Giraud. "És com l'interior d'una pistola, que és una caixa tancada però té el canó, aquest tub que és la direcció per sortir cap a la llibertat".

En canvi, per a l'artista, Moebius significa llibertat, procedeix "de l'estat d'ànim interior, de la inspiració".
Giraud també té una altra faceta artística ben reconeguda, el cinema, després d'haver treballat en el disseny de produccions com ara Àlien, el vuitè passatger, El cinquè element o l'adaptació cinematogràfica de Dune. "A nivell emocional cada artista pot alimentar-se de diverses arts, i en el meu cas és el cinema. Hi ha un pont entre el còmic i el cinema", ha afirmat Moebius, que ha confessat que l'escola de cinema de París el va marcar molt als seus quinze anys.

Malgrat la fama i renom internacional de la seva obra, amb gairebé setanta anys de trajectòria, Moebius ha destacat que arriba a sentir-se incòmode davant el nou món de l'art i el còmic, i que se sent "feble" davant dels artistes més moderns.

En referència al Saló del Còmic, Moebius ha assegurat que s'emporta "molt bona impressió" del certamen i que ha tingut l'oportunitat de veure "molts artistes joves, amb molta força". Segons ell, a Barcelona s'ha vist un còmic "per a nens" que ha valorat com a "underground, heavy metal i anarquista". Es tracta del Manga, aquesta moda arribada des del Japó a la qual Giraud tem i a la vegada anima a alçar-se i lluitar contra ella. "És un còmic feble, comercial, però perillós. Cal enfrontar-se a ells i fer alguna cosa millor, perquè els japonesos tenen aquesta mentalitat competitiva". Una última batalla de l'etern nen artista.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
literatura

El nou segell Tres Portals editarà llibres d’interès espiritual i literari

barcelona
societat

XXIX Mostra de Teatre d’Instituts Públics de la demarcació de Girona

blanes
art

Els artistes catalans de tots els temps, junts en un diccionari en línia

barcelona
Cultura

Pas endavant pel futur Arxiu Comarcal de la Conca de Barberà

Montblanc
ART

El Festival Vadart torna amb més art, música i enologia

Vilajuïga
Bernat Salvà
Periodista i escriptor

“Un llibre de viatges pot tenir la complexitat de la vida mateixa”

Barcelona

Torna el boomerang, l’espai musical inclusiu a la Mirona

salt
música

Eduard Costa publica l’enèrgic ‘Ben amunt’, el primer disc signat amb el seu nom

sant pol de mar
Novetat editorial

Jaume Planas dissecciona la fauna local d’un barri com n’hi ha tants

blanes