Art

Olot

Ceràmica que crea xarxa entre les dones garrotxines de diversos orígens

L’artista plàstica Maria Camila Sanjinés porta a terme Fang, un projecte d’investigació en què indaga en nocions de llar i de pertinença, partint de la pròpia identitat cultural mixta de l’artista i que tindrà com a resultat una exposició de peces de ceràmica que reflectiran els temes tractats en les trobades amb dones nouvingudes. Sanjinés explica que Fang és un projecte de recerca a llarg termini que aprofundeix en els conceptes de llar i de pertinença, de geografia, desorientació i de la seva pròpia identitat cultural mixta. En el cas del taller amb les dones garrotxines, ha explorat el tema de l’herència de les seves àvies i de les seves mares a través d’animals fantàstics, hi ha compartit què els evoca un objecte personal, un mapa on han dibuixat el recorregut de la seva vida i, finalment, un autoretrat, que ha servit per conèixer el seu sacrifici per millorar les condicions de vida dels seus fills i per evidenciar la necessitat de trobar espais de plaer.

Ara, i a partir de la informació recollida als tallers, Maria Camila Sanjinés està elaborant amb la ceramista i també artista plàstica Laia Vers una sèrie de peces de ceràmica que sintetitzen els temes tractats en les trobades. Les obres de l’artista que sorgeixin es podran veure en una exposició que s’inaugurarà el mes d’octubre a la Sala 3 del Museu d’Olot, que encetarà un seguit de projectes i exposicions que tindran l’art com a eina d’ús social. La mostra ensenyarà tant el resultat artístic de Sanjinés com el procés de treball amb el col·lectiu de dones migrades portat a terme. El projecte Fang té la col·laboració de l’Escola Municipal d’Expressió i del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa.

Fang és una fase més de la investigació sobre el tema de construcció d’identitat a través del fang. La primera es va desenvolupar a Colòmbia durant la pandèmia, al poble de Ràquira, un lloc de terrissers amb més de 8.000 anys de tradició. El resultat d’aquest intercanvi ha estat exposat en diferents cicles d’art contemporani i va ser guanyador de la beca d’artistes i artesans del departament de cultura de Colòmbia.

El segon estadi es va generar a les muntanyes del Rif (al Marroc) amb l’espai cultural L’apartment 22 a Rabat, on Maria Camila va estar treballant durant 15 dies amb dones ceramistes tradicionals amazigues.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

novetat editorial

Verdaguer, l’autor català més biografiat

Barcelona
Crítica

Set de... coherència

TRADICIONS

El Ple de l’Ascensió aprova la celebració de La Patum de Berga

BERGA
Llagostera

El Festival Espurnes viu la seva edició de més èxit

Llagostera
CULTURA

Mor Roger Corman, icona del terror i mestre de grans cineastes a Hollywood

Música

‘Zorra’ no convenç i situa Espanya a la cua d’Eurovisión 2024

Malmö (Suècia)
La crònica

Blanes estén una catifa vermella

La crònica

Dia de flexió i de reflexió en el festival Trapezi

música

Grabu: “Faig una música que aquí és poc habitual”

girona