Música

Torna el concert participatiu ‘El gran dia de Girona’ a l’Auditori

L’Auditori de Girona obrirà la temporada aquest divendres amb un gran concert que unirà cantaires, solistes i instrumentistes gironins en una proposta participativa en què es posarà en diàleg el patrimoni cultural català i una obra coral del gran repertori clàssic. La Missa in Angustiis, de Franz Joseph Haydn, també coneguda com a Missa Nelson, serà l’obra central d’un programa que es completarà amb la cantata El gran dia de Girona, del compositor gironí Francesc Civil, amb text del saltenc Salvador Sunyer i Aimerich.

Es tracta d’una proposta de gran format, ja que els cantaires i les corals que participen en el projecte formaran un cor d’entre 150 i 200 persones que han estat treballant en l’estudi de les peces diverses jornades d’assaig, sota la direcció de Martí Ferrer, que també dirigirà el concert.

A l’escenari hi pujaran els cors Capella Polifònica de Girona, el Cor Filharmonia i el Cor Geriona, als quals s’uniran participants a títol individual. Estaran acompanyats per l’organista Pau Riuró i per l’Orquestra de Girona, integrada per una vintena de músics. Com a solistes, hi intervindran Mireia Tarragó (soprano), Maite Mer (mezzosoprano), Roger Padullés (tenor) i Oriol Mallart (baríton). També hi tindran un paper destacat els Amics de la Girona Napoleònica.

Homenatge a la llibertat

Haydn va escriure la Missa in Angustiis mentre la ciutat de Viena era assetjada per les tropes napoleòniques. L’obra es va estrenar el 1798. El sobrenom de Nelson MesseMissa Nelson– data del 1800, quan l’almirall Nelson, després de derrotar els francesos a la batalla d’Aboukir, va visitar el príncep Esterházy i va assistir a la interpretació en el seu honor de la Missa in Angustiis.

Per la seva banda, l’obra de Francesc Civil, sobre un text de Salvador Sunyer i Aymerich, és una cantata per a solistes, cor i orquestra de corda estrenada a Girona el 1956 i guanyadora del concurs de composició convocat per l’Ajuntament de Girona. La peça rememora el setge a què va ser sotmesa Girona per part de les tropes franceses i la caiguda de la ciutat l’any 1809.

Fonts de la Capella Polifònica de Girona han explicat que aquesta cita doble –que es volia celebrar l’1 d’octubre– vol revisitar la història i recuperar el patrimoni musical: “Volem homenatjar la data de l’1 d’octubre i les lluites per la llibertat.”

Convenció del Cant Coral

El concert serà, d’altra banda, el tret de sortida de la Convenció del Cant Coral a Catalunya, que se celebrarà dissabte, 30 de setembre, a la Casa de Cultura de la ciutat. S’hi donaran cita dirigents de federacions corals, directors de cors, cantaires, compositors i editors de tot Catalunya. La jornada inclourà taules rodones, tallers de descoberta de repertori i presentacions de projectes, a més d’una fira de partitures.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

L’Ideal estrenarà l’exposició ‘Jules Verne 200’ al setembre amb tecnologia d’última generació

Barcelona
cultura

Mariscal presenta el seu càntir “ondulat” per l’Argilà d’Argentona

Argentona
Literatura

‘Callahan’ Ruiz es treu la màscara a ‘Insània’ per a narrar pors i traumes que el turmenten

Girona
lliurament

Albert Jané rep el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes

Barcelona
Jordi Galli
Escriptor

“El procés d’escriure és un viatge, també, una ruta diferent de la que vam recórrer”

Barcelona

Llibres que desconcerten els llibreters

Barcelona
art

La Generalitat compra a Todocolección tres taules del retaule ‘perdut’ del Palau Reial Menor

barcelona
guardó

La debutant Alba Gómez Gabriel guanya el premi BBVA Sant Joan

Barcelona
TEATRE

La Perla29 torna a la reconciliació i el conflicte de Mouawad a ‘Tots ocells’

BARCELONA