cultura

Dones i homes i viceversa

No sembla que hagin canviat gaire les relacions entre homes i dones en els últims 400 anys. Com quedava sintetitzat en el títol del concert, tot plegat sempre és qüestió d'amor, passió, gelosia i, eventualment, fúria, ara i en el segle XVII. Així que Philippe Jaroussky i Marie-Nicole Lemieux van escenificar dimarts a la sala simfònica de l'Auditori de Girona diferents episodis d'una relació amorosa, construïda a partir de fragments de diverses òperes i altres composicions del primer barroc: apologies de l'amor suprem, apassionats comiats al guerrer que marxa al combat i uns quants laments. El brillant contratenor francès, amb la seva delicada veu sopranista i el seu aspecte esvelt, auster i prim, tenia el contrapunt ideal en la rotunda contralt quebequesa, vestida de vermell de guerra i amb una veu que sovint superava en greus a la del seu company. La complementarietat entre dues veus sublims va quedar reforçada per l'actitud escènica dels dos intèrprets, que es van deixar la vergonya als camerinos i van utilitzar divertits recursos teatrals, gairebé de vodevil, per escenificar l'eterna batalla dels sexes, mentre cantaven grans veritats: “L'alegria amorosa és momentània, i la dona bella, al final, no dóna mai roses que no tinguin espines” (Benedetto Ferrari). Els nou instrumentistes de l'Ensemble Artaserse, del qual Jaroussky va ser un dels fundadors ara fa deu anys, van crear un teixit musical perfecte, preciosista i nítid en alguns moments, impetuós en altres, sempre respectuós amb les partitures de Cavalli, Carissimi, Monteverdi, Strozzi, Caccini o Sances. El més curiós és que algunes d'aquelles melodies del segle XVII sonaven increïblement actuals, com els sentiments als quals servien de vehicle.

Grans ovacions i sorollosos bravos van forçar tres bisos per completar una nit triomfal en què no només Jaroussky es va confirmar com el millor contratenor del món, sinó que totes les peces del conjunt van funcionar a la perfecció. Realment, el nou cicle Nits de clàssica de l'Auditori no podria haver començat millor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
cultura

El muralista Mohamed L’Ghacham integra el cartell de Les Santes 2024 al seu barri

mataró
CIRC

Nou de cada deu espectacles de sala han exhaurit localitats al Trapezi

BARCELONA
TEATRE

El TNC produeix la darrera farsa dels VVAA: una festa amb Britney Spears “de tòtem”

BARCELONA
ART

El museu Morera de Lleida rep 13.500 visitants durant el mes de portes obertes

LLEIDA
Cultura

Mor l’actriu especialista en escenes aquàtiques Susan Backlinie

festival

Barcelona Poesia, amb tot de gestos quotidians

Barcelona
societat

Blanes acull la primera ‘Zombie Walk’ pel Festival Internacional de Cinema

blanes
SALT

Arriba la segona edició del Festival L'Inevitable

SALT
cultura

Comencen les obres d’ampliació del Teatre Auditori Felip Pedrell

TORTOSA